Ipod Reparationer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tycker ni andra om apples otroligt fula policy om att kunder själva måste betala för frakten (runt 300 kr) på garanti reparationer efter 6 månader ? Tycker det är fruktansvärt irriterande, och för en dialog med apple om saken, men jag är förnärvarande lite tandlös på den fronten..

En lösning som vi som ÅF för närvarande kan kräva är att få pengar av apple för att bekosta kundens frakt, om kunden, vilket kunden har rätt till, lämnar ipoden på köp stället, då vi som ÅF enligt säljkontraktet är garanterade kostnadsfri service på allt vi köper in i ett år.

Men detta är ingen bra lösning, och man kommer kappast a tid att administrera det när väl dom hundratals ipods man sålt sen i julas, behöver reppas i augusti någon gång..

I USA kan du gå in i en Apple Store och få en iPod utbytt om du registrerat den hade en kund som var över i staterna och den gick sönder där.
De frågade om han registrerat den.
Och det hade han.
Gick de in och slog på serienumret och sade jo du har _Handlat den på MacRent då och då.
Här får du en ny.

Volla tänk om det vore lika enkelt i Sverige?

Kanske det systemet kommer till Svedala någon som hört något?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 10:54

Den avgiften finns inte längre

1
Bevaka tråden