Gammal snabb mac som är kompis med photoshop

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 09:01

Hej!
Jag behöver skaffa mig en snabbare mac.. men enbart för att använda photoshop. Jag har version 5.5 för 9.0 så jag funderar .. en äldre powermac kanske, någon som har en rekommendation på en uppsättning som klarar av photoshop utan problem men som samtidigt är ruggigt billig? Jag ska inte köra os x då jag inte äger någon version av photoshop som är körbart under osx.. tips?

• Medlem
  • 2004-03-09 11:11

Vad menar du med "ruggigt billig"? Alla Macar över 800Mhz är tillräckligt snabba i Photoshop för att man aldrig ska behöva bli irriterad. Dubbelpropp är nog meningslöst att satsa på, trots att Photoshop har visst stöd för det.

Undvik de modeller som har en mindre cache. Det går att kolla upp på http://www.everymac.com eller http://www.theapplemuseum.com

• Oregistrerad
  • 2004-03-10 01:52

Ah, ruggigt billig = cirka 4 000. Och jag ska köra photoshop i Os 9.0 var det tänkt, behövs det en 800 mhz för det?

Jag ska kolla upp de där sajterna.. tackar!

En gång för länge sedan provkörde jag photoshop under os 9 på min ibook 366 och det gick ganska skapligt, så en 450 mhz G4 med cirka 512 mb i ram borde väl gå ganska bra?

• Medlem
  • 2004-03-10 03:39
Ursprungligen av Daniel R:

En gång för länge sedan provkörde jag photoshop under os 9 på min ibook 366 och det gick ganska skapligt, så en 450 mhz G4 med cirka 512 mb i ram borde väl gå ganska bra?

Javisst, men som du hade formulerat dig, så fick jag känslan av att du ville ha en dator som var snabb. Vilken G4:a som helst klarar av Photoshop bra, men per definition så är ju snabbare datorer bättre... Det finns hur många G4/400 som helst, så de borde rimligen säljas för en spottstyver. Prutläge! Fyratusen skulle inte jag betala. Iofs tror jag inte att jag skulle ta emot en alls.

• Oregistrerad
  • 2004-03-10 04:10

Är inte en G4 450 i os 9 snabb? Det har jag fått för mig, illusion kanske..
4000 för mycket? Hm.. hur mycket kan man tänka sig få ge? Har sett begagnade kubar här i Japan för cirka 5000 bagare, kanske ska slå till på en sådan istället?

• Oregistrerad
  • 2004-03-10 18:09
Ursprungligen av Daniel R:

Är inte en G4 450 i os 9 snabb? Det har jag fått för mig, illusion kanske..
4000 för mycket? Hm.. hur mycket kan man tänka sig få ge? Har sett begagnade kubar här i Japan för cirka 5000 bagare, kanske ska slå till på en sådan istället?

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41528

G4 5000:-, Kanske lite för mycket? Men mycket hårddiskutrymme

• Medlem
  • 2004-03-10 15:04

Vad jag menar är att den är väldigt långsam jämfört med de datorer som säljs nu, men jag håller med, i OS 9 är de bra. Köp en Kub. Femtusen är otroligt prisvärt... Jag kan tänka mig att kuben sålde förhållandevis bra i Japan. De har lite mer stil än Amerikaner.

Om du kommer till sverige, så kan du ju sälja den här för betydligt mer. Kuben alltså.

• Medlem
  • 2004-03-10 18:18

En G4 på 4-500 MHz med OS 9 och PS 5.5 borde fungera snabbt och bra.
Köp en så billigt som möjligt och satsa på en med mycket ram.

1
Bevaka tråden