Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer på tisdag ?

Tråden skapades och har fått 387 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Woz.af.Mac:

På PC sidan är det PCI Express som gäller, Apple har bestämt sig för PCI-X det är två olika och inkompatibla tekniker, Apple kommer att få äta upp det beslutet tyvärr, PCI-X är en betydligt dyrare teknik än PCI Express, dom kan inte ensamma ha en teknik som resterande 90+ % inte kommer att köra med.

Det är ju inget nytt hur många andra tillverkare använder sig utav ADC kontakten...Apple har av hävd alltid haft annorlunda lösningar på vissa anslutningar...Men smart är det inte...

Ursprungligen av xplane:

Det är ju inget nytt hur många andra tillverkare använder sig utav ADC kontakten...Apple har av hävd alltid haft annorlunda lösningar på vissa anslutningar...Men smart är det inte...

Det är inte jämförbart, det finns juh alltid DVI på samma kort eller hur?

Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Det är inte jämförbart, det finns juh alltid DVI på samma kort eller hur?

Inte när det gäller deras skärmar...

Ursprungligen av xplane:

Inte när det gäller deras skärmar...

Nä men vem vill använda Apples skärmar?

ADC är visst en ganska smart lösning, att köra video / ström / USB genom samma kabel är inte en dum idé. Synd att det bara (?) är Apple som använder sig av det.

Ursprungligen av Sundevall:

ADC är visst en ganska smart lösning, att köra video / ström / USB genom samma kabel är inte en dum idé. Synd att det bara (?) är Apple som använder sig av det.

Om det vore smart hade säkert övriga tillverkare anammat den iden eller något liknande men det har dom inte...

  • Medlem
  • 2004-04-12 16:06
Ursprungligen av xplane:

Om det vore smart hade säkert övriga tillverkare anammat den iden eller något liknande men det har dom inte...

Om det hade varit så smart att en laptop vaknar direkt när man öppnar locket hade säkert övriga tillverkare anammat den iden eller något liknande men det har dom inte...

Ursprungligen av stfm:

Om det hade varit så smart att en laptop vaknar direkt när man öppnar locket hade säkert övriga tillverkare anammat den iden eller något liknande men det har dom inte...

HP NX7010...Gör just det..

  • Medlem
  • 2004-04-12 18:13
Ursprungligen av xplane:

HP NX7010...Gör just det..

Du äger en sån eller? och nätverket är direkt tillgängligt, antar jag? Tills jag ser det själv, så tror jag inte att det funkar med Windows.

Dessutom använder Formac ADC, så det borde väl ta död på hela ditt resonemang... om du inte kommer på någon genial tvist.

Ursprungligen av stfm:

Du äger en sån eller? och nätverket är direkt tillgängligt, antar jag? Tills jag ser det själv, så tror jag inte att det funkar med Windows.

Dessutom använder Formac ADC, så det borde väl ta död på hela ditt resonemang... om du inte kommer på någon genial tvist.

Inte jag men Ohlséns i Björklinge... Vänta med att tro tills du har sett det med egna ögon då...Att tro är att inte veta...Och tills dess så får du ha förtröstan... Ja visst ja det är ju det den här tråden handlar om att spekulera vilt och tro en massa...

  • Medlem
  • 2004-04-12 18:26
Ursprungligen av xplane:

Inte jag men Ohlséns i Björklinge... Vänta med att tro tills du har sett det med egna ögon då...Att tro är att inte veta...Och tills dess så får du ha förtröstan...

Jag VET att Formac använder ADC. Ergo: ADC är bra.

Ursprungligen av stfm:

Jag VET att Formac använder ADC. Ergo: ADC är bra.

Och nu vet jag det med...Alltid lär man sig något.

Ursprungligen av stfm:

Dessutom använder Formac ADC, så det borde väl ta död på hela ditt resonemang... om du inte kommer på någon genial tvist.

Formacs skärmar är helt inriktade för PowerMac ägare, därav ADC på dom.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 14:24
Ursprungligen av xplane:

HP NX7010...Gör just det..

Inte min. Jag får trycka på strömbrytaren efter det att jag har fällt upp locket och jag har inte hittat något sätt att konfigurera bort det.

Amerikanska AppleStore är nere för uppdatering!

Och nu är AppleStore uppe igen:

eMac uppdaterad till 1.25 GHz.
DDR-minne, USB2 och ATI Radeon 9200

Ursprungligen av rawrez:

Inte min. Jag får trycka på strömbrytaren efter det att jag har fällt upp locket och jag har inte hittat något sätt att konfigurera bort det.

Kolla in strömspararinställningarna det finns ett val att datorn skall gå ner i vila när du stänger locket och startas igen när du öppnar detsamma...

IDAG kommer det nya burkar. Kanske. Inte.

Men tisdag är det. Och det ger alltid lite kittlande i magen, fast man nästan VET att inget kommer. Visst är det kul?

senaste är ju att det inte blir förrän WWDC fantastiskt konstigt att burkarna inte har blivit uppdaterade på ETT år!

enligt macrumors.com

AppleInsider säger sig ha info om PM G5 förseningarna.

Bra då har man "Världens snabbaste dator" ett tag till då

Just det!

Senast redigerat 2004-04-13 14:50
  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 14:57

haha.. jaja, emac trengte oppdatering forsåvidt...

Och eMacen har nu en 8x-DVD-brännare!

Länk till Apple

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 15:11

hm... og når skal norsk og svensk apple store oppdatere emacen...?

Märkligt att den nya emacen bara finns för den amerikanska marknaden...

Nejdå, den finns i Sverige också.

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Nejdå, den finns i Sverige också.

Inte på svenska Applestore iallafall!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 11:19

Den som väntar på nåt gott...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 11:20

...har väntat alldeles för länge. ;-P

Bevaka tråden