Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 17" och Boblbee Megalopolis???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte slita mig ifrån min ryggsäck. Frågan åär dock, går en 17" powerbook ner i den?

Väskan säger ju följande om storlek:
(HxWxD) 22x12x6 in/56x30x15 cm, weight 4 lbs/1900 g, volume 1220-1525 cu in/20-25 l. Maximum laptop size 14x10x2 in/36x26x5 cm.

Powerbooken har ju följande storlek:
Höjd: 2,6 cm Bredd: 39,2 cm Djup: 25,9 cm.

Men jag läste på ett annat forum att en kille sa den stack upp lite inne i väskan, men den fick plats. Nu är min fråga, någon som testat? För det är en del i min fundering kring vilken dator jag skall köpa...

Bättre ryggsäck finns inte, och de lär inte komma med en större version av den heller.

Så hoppas det finns någon här som testat.

Jag kan inte modellbeteckningarna men OM det är deras större variant så funkar det bra, hade TiBooken 17" och stora väskan och den skyddades väl genom att den först lades i den skydspåse som följde med och sedan trycktes in i det innre specialfacket. Själva specialfacket har på stora modellen 2 kardborband som ser till att datorn int halkar upp eller ned. När jag för 2 år sedan kikade på den mindre modellen från Boblebee så kändes den på tok för trång för en 17" PB, tänk på att du förmodligen kommer att lägga i både extra hårdisk eller andra hårdare prylar som teoretiskt kan klämma lite hårt mot skärmytan. Av de mått du angivit så låter det som den stora väska, ser att du har ca: 16 cm tillgodo på höjden.

Tusen tack Olle! Nu känner jag mig trygg att fortsätta i mina planer på en 17" Powerbook!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 09:37

Jag har använt den kombinationen sen i oktober utan problem, du bör iof skaffa något typ av skin/clip case till powerbooken för att skydda mot blixtlåset som finns inne i datorfacket.

Tucano second skin kan jag rekommendera

I och med att datorn sticker upp så pass långt att den ligger ann mot locket, som inte är vadderat, finns en lite utsatt punkt där datorn möjligen skulle kunna skadas. Å andra sidan hamnar den utsatta punkten precis bakom nacken när du har väskan på ryggen och är därmed av naturliga skäl tämligen skyddad från risk för slag och annan fysisk påfrestning. Däremot är jag själv försiktig med att lämna kvar datorn i väskan om jag ställer den ifrån mig - då känns risken större, icke minst genom väskan ska välta och då kanske slå emot någonting (väskans kunstruktion gör dessutom att den inte står särskilt stadigt).

Summerat så är det inte riktigt optimalt men vägt övriga fördelar mot eventuella nackdelar så är det ändå den bästa väskan jag har hittat ännu så länge.

Datorn på bilden förvaras för övrigt först i ett Tucano Second Skin, vilket rekommenderas av ovan nämnda skäl.

http://idisk.mac.com/jchandersson/Public/Boblbee.jpeg

Ursprungligen av stefanw:

Jag har använt den kombinationen sen i oktober utan problem, du bör iof skaffa något typ av skin/clip case till powerbooken för att skydda mot blixtlåset som finns inne i datorfacket.

Tucano second skin kan jag rekommendera

Skönt, ja, jag tror det är andra skinnet är ett måste!

Tack Johan för ditt svar med!

Jag har försökt bli klok på om Boblbee skulle vilja göra en större modell som passar 17", men de är inte det var jag förstått på dem...

1
Bevaka tråden