Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa texteditorn för utveckling av ASP?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-06 01:46

Hej!

Jag jobbar som webbutvecklare och använder mest ASP och SQL, har hela tiden jobbat med EditPlus under Windows. EditPlus är ett riktigt trevligt program, men det är en sak som stör mig.. Min 18,1" TFT, den grejjar ju bara 1280*1024 vilket betyder mycket scrollande.. Väldigt irriterande...

Tänkte därför testa att utveckla på min PB 17" G4@1,33. Har BBBEdit av senaste modell, programet i sig verkar rätt trevligt.. Men när jag börjande använda det och insåg att syntax highlightningen inte funkade lika bra som i EditPlus och att den använde andra färger började jag pilla i inställningarna. Nästan varje gång jag pillar med färgerna krachar progget!

Är det någon som vet ifall det går att få den att hantera .asp filer bättre än standard? Den är ljus år ifrån EditPlus..
Eller kanske finns det någon bättre mjukvara för mig att använda??

(Måste bara säga att jag är sjukt sugen på en 23" Apple skärm...)

/MVH Reine

Använde också EditPlus när jag använde Windows för ett par år sen. Saknar fortfarande den förträffliga syntaxfärgningen ! Och det fanns till de mesta språk, t.o.m. till Objective-C har jag för mig.
Har inget tips men ville bara meddelade min empati.

-Mikael

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 00:18
Ursprungligen av zyber:

Hej!

Jag jobbar som webbutvecklare och använder mest ASP och SQL, har hela tiden jobbat med EditPlus under Windows. EditPlus är ett riktigt trevligt program, men det är en sak som stör mig.. Min 18,1" TFT, den grejjar ju bara 1280*1024 vilket betyder mycket scrollande.. Väldigt irriterande...

Tänkte därför testa att utveckla på min PB 17" G4@1,33. Har BBBEdit av senaste modell, programet i sig verkar rätt trevligt.. Men när jag börjande använda det och insåg att syntax highlightningen inte funkade lika bra som i EditPlus och att den använde andra färger började jag pilla i inställningarna. Nästan varje gång jag pillar med färgerna krachar progget!

Är det någon som vet ifall det går att få den att hantera .asp filer bättre än standard? Den är ljus år ifrån EditPlus..
Eller kanske finns det någon bättre mjukvara för mig att använda??

(Måste bara säga att jag är sjukt sugen på en 23" Apple skärm...)

/MVH Reine

Om 1280*1024 innebär mycket scrollande undrar jag hur du kodar, speciellt om du scrollar mycket horizontellt, fast jag kodar inte mycket asp, eller rättare sagt ingen asp alls så kanske inte ska uttala mig i detta fallet

Dreamweaver har i senaste version mycket bra kod-läge enligt min mening. Men kanske aningen dyrt om man har det som text-editor.

Jag anser Adobe GoLives kodläge är mycket bra. Så bra att jag tror att det var två månader sedan jag starta bBedit...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-03-08 01:33

Är du ute efter en editor med utmärkt stöd för syntax highliting så kan jag rekomendera vim - är du ute efter en anvädar vänlig editor kan jag inte rekomendera vim

/ ToK

  • Medlem
  • 2004-03-08 06:26

SubEthaEdit är ju rätt trevligt det med..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-08 07:59
Ursprungligen av m.jo:

SubEthaEdit är ju rätt trevligt det med..

Jo, mycket trevligt. Den har stöd för en hel del programeringsspråk när det gäller syntaxmarkering, men inte just ASP. Undrar om det är en idéologisk markering?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-14 02:37

Jag skriver en hel del ASP och jag kör uteslutande Dreamweaver MX den har ju tagit godbitarna från Homesite. Om man pillar lite med inställningarna så blir det mycket trevlig att jobba med.

1
Bevaka tråden