Hemmabio projektor - köptips

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som därute bland macfolket som har kunskap om detta ämne.

Har tänkt mig köpa en för kring 20.000:-

Ska man köra DLP eller LCD?

Lite tips vore bra.

Ska ej köra den mot macen utan enbart mot min dvd spelare.

Har i dagarna levererat en Sanyo PLV Z2. Tyst och bra bild. 16-9 panel.
Läs mer:
http://www.wiktors.com/default.asp?groupid=2003122915553654

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-05 18:49

Får man ngt ok för 10000: då?

Ursprungligen av Jonaz:

Får man ngt ok för 10000: då?

Dom flesta projektorer runt 10000 är ju förvånansvärt bra. Ska du inte ha alltför stor bild i ett mörklagt rum så duger nästan alla tillverkares i den prisklassen om dom är korrekt inställda och anslutna. För några år sedan så kostade projektorer med ungefär samma spec. minst det tredubbla.

För runt 15000 får du en Panasonic PT-AE500E eller Sanyo PLV-Z2 som många tycker är grymma även värt att kolla in vissa DLP modeller eller en begagnad CRT modell om du har gott om plats och gillar att pilla.

Det bästa är att försöka köpa på öppet köp eller låna en och prova hemma med en bra duk.

Har själv en Sony LCD projektor som var bland dom bästa när den kom för några år sedan , nu är den väl lite omsprungen i spec. men ger fortfarande mycket bra bioupplevelse ihop med en bra surroundljudanläggning.

Senast redigerat 2004-03-06 01:01

Som filmarbetande så tycker jag efter lite kikande att DLP tekniken är det bästa alternativet.

I klassen kring 50.000:- - 100.000:- konkurerar dessa DLP projektorer direkt med de mycket dyrare CRT projektorer som finns.

Dessvärre har man inte någon ekonomi för dessa pengar.

I senaste HemmaBio testade dom två relativt billiga DLP och dom hade vissa skavanker så man fick uppfattningen att man måste gå upp lite i pris för att kunna njuta av fördelarna med DLP.

Annars så verkar just Sanyo PLV Z2 som Mac Bettan rekommenderade vara det hetaste just nu i sin prisklass. Otroligt hyllad i massor av recensioner. 13.995 kr exkl moms på Dustin just nu.

Vilka DLP var detta, vilka märken?

Kan man hitta dessa på nätet?

Ursprungligen av draags:

Vilka DLP var detta, vilka märken?

Kan man hitta dessa på nätet?

Jag har tidningen hemma, kan återkomma ikväll med precis vilka märken det var. Jag tror tyvärr inte tidningen har nån webbsida att tala om.

Eller så kilar du in i närmaste affär och smygläser tidningen där

Kolla här, de här killarna gör inget annat en testar och utvärderar prylar...

1
Bevaka tråden