Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switcherhjälp sökes i Malmö

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-02 18:23

Finns det någon som tycker om att mecka igång gamla iMacar för en någorlunda billig penning?

Saken är den att jag har en (död) iMac stående och tänkte ge bort den till en kompis om den bara fungerade. Kompisen skulle bli jätteglad och skrota sin PC-park omgående har jag förstått.
Även om iMacen (slotloaded, 350 MHz, system 9.2) inte är särskilt snabb eller rolig nu för tiden så skulle den ändå innebära en inkörsport för honom.

Felet med burken är (troligtvis) att jag inte installerade en firmware-uppdatering så iMacen kvävde sig själv. Strömförsörjningen lägger till slut av (på något sätt som jag inte förstår) men jag har förstått att man ska kunna "chocka igång" moderkortet igen på något sätt.

Jag använde den bara som en jukebox den sista tiden så jag var inte särskilt observant på vad som egentligen hände. Klart är att den dog och/eller fastnade i något slags viloläge ett antal gånger på slutet.

Modellen står ju inte särskilt högt i kurs längre men om någon kan/har lust med det här så får han/hon gärna höra av sig..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 18:35

Jag vill inte påstå att jag är duktig men om du inte orkar med den själv eller hittar någon som är bättre så kan jag göra ett försök.

1
Bevaka tråden