Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shoot 'em up-spel?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-28 13:17

Finns det några schyssta shoot 'em up-spel till Mac?
Deimos Rising följde med till iBooken, men det skulle vara trevligt med några fler.

Jag har inte testat det själv, men Active Lancer är kanske något att titta på?

Sen finns ju också Mars Rising som är föregångaren till Deimos Rising. Finns tyvärr bara för OS 9...

Hittade något som heter Demonstar som iofs kanske inte har toppengrafik, men kan vara värt en titt.

Återkommer om jag hittar fler

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-28 13:43

Ett förslag från en som inte spelar (och därför inte riktigt har koll på kategorierna), men Quake III och Quake III Team arena finns väl (måste väl vara shoot 'em up, för mycket skjutande är det väl? ). Faller de under någon annan kategori får ni gärna rätta mig!

Ursprungligen av Spiken:

Faller de under någon annan kategori får ni gärna rätta mig!

De räknas nog faktiskt snarare som FPS

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-28 14:01
Ursprungligen av Christofer:

De räknas nog faktiskt snarare som FPS

Ursprungligen av Gunnar B:

Rättning behövs nog:)
Quake med flera liknande är ett FSP (first person shooter). M.a.o. du ser spelet ur din karaktärs synvinkel. Det du ser är karaktärens vapen och möjigen händerna.

Åh, jo, den termen har jag faktiskt hört tidigare, men är det så noga? Skjuta av blir det väl hur som helst? Skämt åsido, jag ursäktar mitt misstag och tackar för rättningen, ska lägga det på minnet

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-28 13:49
Ursprungligen av Spiken:

Ett förslag från en som inte spelar (och därför inte riktigt har koll på kategorierna), men Quake III och Quake III Team arena finns väl (måste väl vara shoot 'em up, för mycket skjutande är det väl? ). Faller de under någon annan kategori får ni gärna rätta mig!

Rättning behövs nog:)
Quake med flera liknande är ett FSP (first person shooter). M.a.o. du ser spelet ur din karaktärs synvinkel. Det du ser är karaktärens vapen och möjigen händerna.

Gunnar B
Messerschmitt

Man kan ju ladda hem en c64 emulator (power64 rekommenderas.) från emulation.net och sen drar man hem all världens sköna shoot'em up's från Arnold FTP'n.

Liksom... shoot'em up + SIDchips musik.. blir inte bättre än så..

*säger Desolator som fortfarande lever på 70-90' talet spelmässigt*

macMAME och 19xx?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 14:01

Shoot'em - who's "em"?

psDoom

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 19:28

return to the casel wolfenstain är ett ganska bra spel.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 08:47
Ursprungligen av Jörgen U:

return to the casel wolfenstain är ett ganska bra spel.

Kanske det men har absolut inget med denna tråd att göra. RTCW är en FPS. Inte en Shoot-em-up.

//Rob

Kolla in det rykande färska KaiJin från Phelios... Ska skriva en rad om det i spelnyheterna för dagen.

1
Bevaka tråden