Vart beställer jag iPod mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart beställer jag en iPod Mini så jag får den snabbt och inte allt för dyrt? Macconnection sålde tidigare men har tydligen slutat skicka till Europa.

/Stefan

• Medlem
  • 2004-02-28 12:18

Bra fråga... Jag söker nämligen samma svar. Är det ingen som har beställt en?

Jag beställde ifrån min syster i USA, men det går lika bra att beställa ifrån eBay. Be bara personen som ni beställer ifrån att skicka den som present, för då slipper ni betala import skatt på den. Kan vara bra om man skiver på formuläret att varansvärde inte överstiger 50 dollar.
Räkna med att frakten blir ca 60 dollar för paketet och attt det kommer inom en vecka, om inte tullen lägger beslag på det. Brukar inte vara någon fara när det skickas som present.

• Medlem
  • 2004-02-28 19:29

Snacka om smart! Har aldrig tänkt på det! Skicka som present?! Bra jobbat Mats!

• Oregistrerad
  • 2004-02-29 00:06

kanske inte så kul om det skulle komma bort... du har ju liksom sagt att det endast är värt 50 dollar, vilket innebär att du inte kommer få tillbaka mer från en eventuell försäkring...

Det går att försäkra paketet tills sitt värde, men det hindrar inte att det bara står 50 dollar skrivet på paketet. USA är landet där allt är möjligt. Jag har bara försäkrat ett paket en gång, och det var när jag hade beställt en PB G4 17" ifrån USA.
Jag får och skickar ca 4 paket i månaden, och inte ett enda paket har försvunnit på tre år som det har pågått. Jag tror inte ni ska oroa er för det speciellt mycket för det, och jag tycker inte ni ska försäkra paketet om det inte kostar allt för mycket pengar att göra det.

Har iPODmini kommit ut i Thailand? Min svåger och syster är där!

http://203.151.217.14/databases/applestores/applestores.html

Tyvärr. Fast om den hade funnits i Thailand så kanske Sverige hade varit Europas tätaste iPod mini land, eftersom var alla känner någon som ska till Thailand. Vore kul att ha så många iPod minis i Sverige även fast som dom inte ens har släppts.

Jag är inte så sugen på att köpa på eBay, vet inte varför.. Kommer nog att beställa från någon nätbutik som skickar till Europa. Någon som har erfarenhet av någon?

/Stefan

Det finns inte några som skickar till Europa. Ibörjan fanns det några som gjorde det, men efter tillsägelse ifrån Apple så ska det inte finnas några kvar.
eBay funkar utmärkt att beställa ifrån, och om du vill vara riktigt säker så kan ta en med mycket cred.

• Oregistrerad
  • 2004-08-08 21:58

Begagnade saker?

Hur är det om man köper en begagnad kamera tex, av en privatperson då? Moms är det bara för nya prylar eller äldre också ?

1
Bevaka tråden