Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri till Blå 366 iBook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-02-27 14:36

Mitt batteri till min iBook börjar att sacka efter ordenligt. Varar bara en halvimme ocm jag skruvar ner skärmen till nästan svart. Kan man få det till att bli bättre eller måste man byta och isåfall var kan jag köpa det billigast?
Mitt batteri har alltid fungerat ganska bra men häromdagen så började den att hålla mindre och mindre. En dag så gick den bara ner i vila och varnade inte ens för att bateriet tog slut och det var omöjligt att väcka den. Inte förän jag ståppade i sladen så vaknade den.
Någon som har erfarenhet?

Börja med att köra programmet rekonditionera batteriet. Batteriet är några år men måste inte vara slut. Det beror mycket på hur det använts.
Använd rekonditionera batteriet-programmet upprepade gånger. Får du något men ett dåligt resultat är det nog dags att köpa nytt (eller rekonditionera batteriet på riktigt, dvs byta innehåll i det). Men det följer fler tips. Det finns andra trådar här om det så sök. Olika tips gäller ibland olika batterityper.

MR

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 15:13

InWarehouse har batterier som passar din dator. Jag köpte ett nytt batteri till min iBook466 där och det fungerar bra. Kostade ca 1500kr, dvs ungefär vad ett batteri till en ny iBook kostar.

Hur rekonditionerar man ett batteri? Problemet för min del är att jag inte har kvar originalskivorna från när jag skaffade mitt gamla dasslock, och jag gissar att man behöver dessa? Är det någon som i så fall kan vara behjälplig?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 15:21

Du kan prova Battery Reset som finns här

Lycka till

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-02-27 17:59
Ursprungligen av stefanw:

Du kan prova Battery Reset som finns här

Lycka till

Provade det men fick upp en ruta om att det inte behövs till min dator.

Jo!
Så är det. Rekonditionera programmet behövs bara till äldre NiMH batterier. Så det var mossigt av mig att koppla ihop det med en ibook. Det finns en pryl som kan få ett fungerande batteri att inte ladda upp sig (som jag känner till vill säga). Och det är Power Management Unit i datorn. Har den fått slaget så ska den resettas. Sök på PMU på apples support om ibook.

MR

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 19:59

Hmmm...Programmet är avsett för iBooks och Powerbooks fram t om Lombard, så jag utgick från att det skulle fungera på din iBook

• A PowerBook G3 Series (family number M4753 or M5343) or iBook (family number M2453) computer.

1
Bevaka tråden