26/2 Filmklipp från The Sims 2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Electronic Arts har postat ett litet filmklipp (5,3 MB) från The Sims 2. Klippet får tala för sig självt. (Pssst, om du mot förmodan inte orkar du inte ladda hem klippet så finns det även lite dumpar från filmen här.)

Inget har ännu sagts om någon Mac-version, men med den starka försäljningen i bakhuvudet (om jag inte minns fel, det bäst säljande Mac-spelet någonsin) så kan vi nog förvänta oss att det slutligen även kommer en Mac OS X-version.

Jag har aldrig förstått vad det är som är så skoj att leka dockhus i 3D... men jag är kille också.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har aldrig förstått vad det är som är så skoj att leka dockhus i 3D... men jag är kille också.

Nu då?

Tillhör denna skärmdumpen EA:s officiella utbud av screenshots som ska hypa spelet?
Inte för att jag anser det som stötande men jag tycker det är fel att försöka finansiera ett spel genom att låta 2 animerade kvinnor i minimala kläder småhångla när det är just den riktningen som spelbranshen försöker övertyga allmänheten att dom INTE tar... inte stötande men definitvt olämpligt isf EA!

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Tillhör denna skärmdumpen EA:s officiella utbud av screenshots som ska hypa spelet?
Inte för att jag anser det som stötande men jag tycker det är fel att försöka finansiera ett spel genom att låta 2 animerade kvinnor i minimala kläder småhångla när det är just den riktningen som spelbranshen försöker övertyga allmänheten att dom INTE tar... inte stötande men definitvt olämpligt isf EA!

Jag håller med! Väldigt sexistiskt! Har du mejlat in och klagat?

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 20:42

Jag fattar inte heller poängen med the sims ärligt talat, är någon sorts dator-såpa det rör sig om eller vad? Ska man ägna sig åt vardagsflykt så ska det i varje fall finnas grejer att spränga...

Tacka vet jag creatures, det var kul det. När de små liven var olydiga kunde man klappa till dem. *Dish!*

"That's a bad creature!"

nej men jag funderar verkligen på de! seriöst nu? ska dom verkligen behöva ta till med sån här reklam för att få oss att köpa spelet?

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 21:31

Jag såg en promotion video för Sims 2 i Australien i en butik.. det var typ olika scener som utspelade sig i ett vardagsrum efter varandra. I slutet av varje scen, slet en kvinna/tjej av sig toppless och slängde sig på vardagsrums soffan.. jag fattade inte riktigt vad som hände... sedan blev det riktigt konstigt när en mamma slet av sig toppless och hoppa ner i soffan där hennes son satt. OK att brösten va blurrade, men ändå.. bra stört.. speciellt när man ändå uppfattar spelet som att det skall vara riktat mot barn. Inte för att jag är för regleringar direkt, men vafan...

ja jag kan då inte förstå om dom överhuvudtaget ens tänkt igenom den här reklamkampanjen... helt sjuk rakt igenom

1
Bevaka tråden