Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV fråga, hjälp?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 18:36

Om man köper en EyeTV och använder den till sin iBook, hur funkar det då när man har TV-kanalerna på detta viset: Parabolen och den vanliga går till TV och digitalbox i vardagsrummet och sedan där ifrån går det en vanlig antenn sladd ut till alla andra antennuttag i huset (ett av dom då givetvis mitt), hur reagerar EyeTV på det? I mitt rum har jag då alltså SVT 1 & 2, TV4 och den kanalen som står på på digitalboxen, som då ibland kanske är TV3 ibland Canal+ ibland Eurosport etc. etc. Hur kommer den att reagera på det? Kommer den att bara känna av en okänd signal (alltså inte veta att det är t.ex. TV3) eller kommer den att känna av olika beroende på vilken kanal som är på?

MVH// André

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 11:17

Jag har en digitalbox kopplad via antennuttaget till eyetv. Styra kanler får jag göra via digitalboxen naturligtvis och eyetv vet ju inte vad det är för kanal, har bara döpt min till digtalbox så jag vet vad det är för signal :). Men ingen kanaligenkännning. Åtminstone inte på den första generationens eyetv.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 11:49
Ursprungligen av Martino:

Jag har en digitalbox kopplad via antennuttaget till eyetv. Styra kanler får jag göra via digitalboxen naturligtvis och eyetv vet ju inte vad det är för kanal, har bara döpt min till digtalbox så jag vet vad det är för signal :). Men ingen kanaligenkännning. Åtminstone inte på den första generationens eyetv.

Martin

Ok, tack för hjälpen!

MVH// André

1
Bevaka tråden