Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av hårddisk g5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:26

En förmodligen väldigt dum fråga, men jag har behov av att byta ut min hårddisk i det nedre facket på min g5 (den har dött). Hur får jag ut den ? Jag upplever det som ganska trångt och vill inte använda något våld.

?????

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:29

Kan väl inte gärna finnas G5:or utan garanti?
(så slipper man själv...)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:32

Problemet är att hårddisken är monterad i efterhand !!!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 12:06

Öh, den glider på den undre skenan i hårddiskhållaren. Du ska alltså inte försöka dra den uppåt, utan när du fått ut de främre "piggarna" ska du dra den mer neråt/utåt än uppåt. Hoppas att det hjälper.

  • Medlem
  • 2005-03-08 22:44

Finns det inte någon lite film eller beskrivning hos apple hur man byter ut HD i G5?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 23:48

Ideen och konstruktionen är bra men "tight". Jag drar rätt ofta ut diskarna (När jag skickar iväg maskinerna på jobb som dom inte försvinner på vägen)
Jag brukar stoppa in två små mejslar, en på var sida om disken för att bända ut låshakarna.
Det kan vara så att plastskruvarna som sitter på diskarna (som glider i spåret) inte har varit ordentligt iskruvade. Då blir det ännu tightare/svårare.
Vad du ska tänka på är att få undan dom två kontakterna till disken -ordentligt-. Både dom och motsvarande på disken är faktiskt lätt att bryta sönder just när disken "släpper".
Det går att" vika in" dom under , så som dom är vid leverans.

mvh
Lennart

  • Medlem
  • 2005-03-09 00:20

Tack för tipset. Den person som hade satt i den undre disken hade inte dragit år skruvarna. Efter en bruten nagel (aj, aj AJ!!!!) så är disken ute.

1
Bevaka tråden