Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om Powebook??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har tänkt skaffa en Powerbook, men jag undrar om jag vill köpa till minne hårddisk osv., kan man köpa vilken som hälst eller måste det vara från Mac

Och hur stor är skillnaden mellan en Ibook och Powerbook..

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 17:13

Du kan köpa minne & hårddisk var som helst, säkrast är dock att köpa från Mac-försöljare så det blir rätt.

Skillnad i vad? Hastighet?

Beror väl litet på vad du vill göra. Tycker personligen inte priset mellan ibook & p-Book är motiverat. Har själv ägt båda, nu har jag bara en sprillans ny ibook. Är mer nöjd med den än min gamla p-book.

Sedan iBook G3 gått i graven är det bara snajdfakktorn som skiljer, möjligen möjligheten att ansluta via PCMCIA. För Apples uppdelning av marknaden är detta en gåta. För oproffs (nyord?) räcker det oftast med iBook. Undvik att köpa minne från AppleStore, men se till att det finns en tom plats att expandera. Handla minne av rätt typ så billigt som möjligt och sätt i själv. Om Du väljer att handla hos PC-Nisse på hörnet, så se till att Du får rätt minnestyp, eller får lämna tillbaka om det inte fungerar.

Att byta hårddisk kan vara lite mer besvärligt, men en 3,5 drive i expern FW-låda är inte fel. USB2 verkar än så länge mest krångla.

Hmmm ok men jag menar med prestanda osv.

1
Bevaka tråden