Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore viktigt för 99mac

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att många är allergiska mot banners och mot reklam över huvud taget, men lite banners/reklam för Apple hör väl nästan till på ett forum som det här?

De nya menyrads-influerade länkarna till Apple Store är diskreta och snygga. Hur länge har de funnits där egentligen? Är det så att stora tydliga banners ger fler klick, eller har det varit färre klick därför att det inte har funnits några länkar över huvud taget under ett tag?

Jag tycker gott att ni kan fortsätta med banners om det innebär att forumet i övrigt kan erbjuda bättre tjänster, nyhetsbevakning eller vad det nu skulle kunna bli av pengarna.

Hellre AppleStore än Dell, eller hur?

Tipsa gärna vänner och bekanta om våra länkar - det kostar ju inte ett öre för er att klicka på dom och ger oss möjlighet att växa och investera i ny teknik.

En fotnot:

Jag talat med Edin på Sweclockers (vi har blivit ICQ-buddies) och han berättade att deras tillväxt liknar den 99mac har. Dom ligger ungefär 2 år före oss i livscykeln och har 1.4 miljoner inlägg och 33.000 medlemmar (vi har ca 300.000 inlägg och 6000 medlemmar).

Dom bränner 840GB i månaden i trafik (!) :eek:

Ursprungligen av Björnström:

Jag talat med Edin på Sweclockers...Dom bränner 840GB i månaden i trafik (!) :eek:

Hur har Sweclockers löst problemet med kostnaderna?

Synd at det ikke fungerer mot applestore i norge, da hadde 99mac fått litt av meg også

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-23 20:16
Ursprungligen av No-Mac-yet:

Synd at det ikke fungerer mot applestore i norge, da hadde 99mac fått litt av meg også

Tänkte på det jag också, har precis beställt en maskin på AppleStore Norge.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 15:34

Lita på att de gångerna jag köper någonting över internet, så blir det "via" 99mac Man vill ju stödja sin hemmavist på internet.

För den som vill se banners och även se aktuella erbjudanden ifrån AppleStore kan jag ju tipsa om http://www.ipod.se/ http://www.powerbookse/ http://www.powermac.se/ osv osv.

Ursprungligen av Björnström:

För den som vill se banners och även se aktuella erbjudanden ifrån AppleStore kan jag ju tipsa om http://www.ipod.se/ http://www.powerbookse/ http://www.powermac.se/ osv osv.

Martin har registrerat lite domäner ser jag

Jag köpte min ibook genom bannern, så jag hoppas att jag bidragit lite i alla fall till sveriges bästa macsida.

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 15:48

www.ipod.se var ju nästan larvigt snygg.

Synd att jag redan har en iPod, annars hade jag beställt en bara för reklamens skull

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 16:06

mkt hellre den diskreta menyraden än tacky Dell banners! klart stilfullt!

/jensa

Ursprungligen av schmuck:

mkt hellre den diskreta menyraden än tacky Dell banners! klart stilfullt!

/jensa

Jag hoppas att folk kommer använda dom också

Ursprungligen av Björnström:

Jag hoppas att folk kommer använda dom också

Verkar det som om "menyraden" genererar färre klick än tydliga bannners? (Om det nu inte är för tidigt att säga?)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2004-02-23 16:55

Visst!

Visst funkar det...

Men det kanns lite fel på något sätt. Skulle kunna bli bättre om AppleStore fanns med undermeny på samma sätt som "Snabblänkar".

Inte något man går till varje dag (inte hela dagen i alla fall), men när man väl behöver det så finns det där.

Lägg inställningar under snabblänkar, flytta allt till vänster och låt AppleStore ligga sist kanske...

Eller att låta det ligga under bilden i sidhuvudet direkt.

Som det är nu rör det till navigationen i onödan

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 19:05

Kan man hjälpa 99Mac även genom Mecenat Apple Store?

Observera att det är dock INTE den vanliga "Utbildning"-knappen som finns på Apple Store utan att det är när du går via csn-kortet.se

Går det att hjälpa så blir det nog lite pengar till 99Mac (datorn går på en 15-17 tusen).

Ursprungligen av Pallish:

Kan man hjälpa 99Mac även genom Mecenat Apple Store?

Observera att det är dock INTE den vanliga "Utbildning"-knappen som finns på Apple Store utan att det är när du går via csn-kortet.se

Går det att hjälpa så blir det nog lite pengar till 99Mac (datorn går på en 15-17 tusen).

Nej, inte idag tyvärr. Jag håller på att titta på dessa möjligheter men det kräver en hel del ifrån vår sida för att vi ska kunna motivera detta.

Jag skulle inte tro att vi får igång detta innan sommaren

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 19:29
Ursprungligen av Björnström:

Nej, inte idag tyvärr. Jag håller på att titta på dessa möjligheter men det kräver en hel del ifrån vår sida för att vi ska kunna motivera detta.

Jag skulle inte tro att vi får igång detta innan sommaren

Fan.... jag som ville "pay my respects"

Aja... det är tanken som räknas

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 09:29

Det smärtar mig att behöva skriva detta men jag skall försöka att göra det nyanserat.

Efter att ha beställt och så småningom fått en fabriksbyggd G5:a tänker jag inte handla av Apple Store. Varför? Avsaknad av kundservice! Förklaringarna till leveransförseningarna var många och varierande och ibland rent motsägelsefulla. Till och med ändrade man i leveransdokumenten (jag har dem här) vilket annullerar de kvalitetsrutiner som jag känner till. Jag skrev ett email till Michael Barry och så småningom kom ett massutskick där man säger att man fått ordning på sina problem. Ganska underhållande eftersom det måste ha tagit en hel del tid att sätta ihop ett så allmänt hållet utskick.

Det skall tilläggas att de personer som jag talade med på Apple store faktiskt var skickliga i kundhantering och agerade på ett bra sätt. Den underliggande kunskapen var dock under all kritik.

Apple har strålande ingenjörer och designers men när det kommer till kundservice torde de komma på 25 plats – efter Microsoft. Apple Store har ingenting att göra med Apple datorer i mitt synsätt.

99%mac är en utmärkt sida för support och jag vänder mig hit för att det är här den verkliga kunskapen finns. Bra redaktionellt material, bra människor, snyggt upplägg, bra att sökfunktioner – en hav av kunskap (jag snodde den men krediteras den som krediteras skall.)

Nu när jag har svärtat ner Apples SERVICE måste jag nog göra ett bidrag till 99% Mac. Hmmm jag skall se om jag hittar en länk för det.

(Ge Dell plats med så att Apple store får lite konkurrens det är bara nyttigt.)

Jag drog mitt strå till stacken när jag köpte Halo via AppleStore, men jag betvivlar att det ni får för det lilla inköpet ens betalar mitt surfande på 99mac...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 10:38

Kan inte hitta ett p.g. eller b.g. till 99%mac. Kan någon hjälpa mig här?

Vi har inte något speciellt postgiro eller bankgiro för 99mac faktiskt. Vi kommer dra igång en insamling på måndag till ett speciellt projekt - titta in då så får du veta mer!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 10:56

Absolut!

Vi har monterat AppleStore banners på 99mac återigen och ikväll presenterar vi inWarehouse som ny sponsor dessutom. Vi gör allt för att minska behovet av medlemsavgifter

1
Bevaka tråden