Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ändra brightness på cinema display 20"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just skaffat en ny 20" Cinema Display som jag kopplat via ADC-DVI converter till min 15" AluPB men jag får inte Brightness kontrollen på fronten av skärmen att fungera, misstänker att det ska komma någonting on screen eftersom det inte finns några plus/minus knappar.. men det händer alltså ingenting, mer än att lampan bakom "solen" lyser upp vid beröring.

Hilfe bitte!! Jag blir bländad!

När jag klickar på min sån knapp ( på min 17" ), startas kontrollpanenlen för bildskärmar - där finns en knapp du kan dra i ... Du kan alltså gå in i kontrollpanel - bildskärmar....och justera det den vägen...

Där finns endast reglage för laptopens bildskärm.
Hittar inget reglage för den externa skärmen.
Kör OS 10.3.2. Är det så att det borde funnits en
CD med drivers i lådan för skärmen eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 09:10
Ursprungligen av wwwandi:

Där finns endast reglage för laptopens bildskärm.
Hittar inget reglage för den externa skärmen.
Kör OS 10.3.2.

Det borde finnas flikar i inställningen för primär och sekundär skärm...

Då hade jag nog sett dem och troligen inte frågat.
Jag tror på att man behöver någon kompletterande software,
även om det är lite olikt apple... rätt eller fel?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-02-21 16:39
Ursprungligen av wwwandi:

Då hade jag nog sett dem och troligen inte frågat.
Jag tror på att man behöver någon kompletterande software,
även om det är lite olikt apple... rätt eller fel?

Detta skall fungera direkt och såvitt jag vet finns inte ens något kompletterande mjukvara.

Jag har samma uppsättning som du (15" PowerBook, plattskärm från apple och DVI-ADC-adapter mellan PB:n och skärmen) och det är inga problem att klicka på ljusstyrka-knappen på skärmen för att få upp inställningarna för detta. En inställning för vardera skärm.

När du svarar på Pär´s inlägg låter det som att du inte ens får upp en flik för uppsättning av två skärmar? Stämmer det?

Använder du ett extern tangentbord kan du även ställa ljusstyrkan på din CinemaDisplay genom knapparna F14 (lägre ljusstyrka) och F15 (högre ljusstyrka).

[edit: stavknas]

får upp display och color fliken på båda skärmarna samt en flik där man ändrar vilken skärm som ska vara primär.. reglage för ljusstyrka syns bara på powerbookens display.. fan. det här är lite lömskt..

det var bättre på min gamla cinema display (modellen med svart ram) där fanns ju plus/minus reglagen på skärmen, speciellt praktiskt då jag använde den mot en pc, (på den tiden då jag körde iBook), eftersom det av naturliga skäl inte finns något mjukvaru-brightness-reglage för windows. nu begriper jag egentligen inte varför "knappen" finns på skärmarna över huvud taget.. om man kan ändra på keyboardet/i system preferences behöver man väl inte också ha en shortcut på skärmen? då hade det varit bättre att fullända det genom att låta det vara plus/minus som förut...

problemet kvarstår alltså för mig.. jag blir bländad..

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-02-22 15:57

Blir du bländad? Då kanske det är mer än bara reglagen i preferences som är galet. Jag menar, SÅ ljusstark är knappast en korrekt fungerande CinemaDisplay.

Kan du koppla in ett vanligt, externt keyboard och testa med F14 och F15-knapparna för att höja/sänka ljusstyrkan?

1
Bevaka tråden