Linux + iMac = ingen vila ??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 01:11

Haj.

Har installerat YDL3 på min iMac 17" (800), men kan bannemig inte få datorn att gå ner i vila. Kollade runt lite på nätet och hittade att det skulle kunna göras med pmud, men när jag försöker köra "snooze -f" får jag bara tillbaka "PMU_IOC_SLEEP: Function not implemented". Kan det verkligen vara så att pmud bara funkar på bärbara ?? (om det nu är så, hur ska man då göra !?)

/Krillan

PS. om det är någon som har lyckats få igång MOL mottager jag tips tacksamt..

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-19 11:33

En vild gissning är att det saknas stöd i kerneln för det.
Men jag har knappt användt Yellow Dog alls, så jag är inte alls säker.

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 01:49

Med tanke på reaktionen från systemet efter du använde "snooze -f" så finns det antagligen inget stöd för pmud i kärnan eller så kan det bero på att du hade en annan version av kernel-source när du kompilerade in pmud.

Var det så att du drog in ett färdigt paket kan problemen även ligga i kernel-versioner.

Ett annat fel det skulle kunna vara är att inte alla moduler som behövs finns med eller inte är kompilerade.
Läs i den README eller INSTALL fill som oftast följer alla paket. Där finns mycket information att hämta ang kompilering och installation.

Det kan ju också vara så att du drog in ett färdigt .rpm paket. Då har jag inte en aning. Jag skyr allt som har med röda hattar att göra.

1
Bevaka tråden