Funtioner och pekare och jag vet inte vad!!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar jag bli ganska desperat, så desperat att jag bara känner till en (möjlig) utväg...
Dagen började ganska bra med att jag påbörjade en renderings klass (GLUT/OpenGL) till mitt spel (C++). En av de viktigare delarna när man använder GLUT är ju att man spececifierar olika funktioner för vad som ska hända vid olika tillfällen (ex. bilden uppdateras, musen används, fönsterstorleken ändras osv.) och det är här mina problem kommer in. Jag lyckas inte välja medlems funktioner i klassen till dessa saker, här följer några exempel som jag provat men som inte fungerar.

Inte

glutDisplayFunc(rendfunc);

eller

extern renderer r;
glutDisplayFunc(r.rendfunc);
.

Jag har även provat med pekare, att göra om det till vanliga funktioner går inte eftersom meningen är att de i sin tur ska komma åt privata delar i klassen.

Någon C++ guru som har råd??

Jag har för mig att det inte går att göra utan att använda statiska metoder (och eventuellt också singleton). Se till exempel:

http://www.duke.edu/~stetten/GlutMaster/GlutMaster.html

och

Google Group

Tack så mycket för hjälpen!!

1
Bevaka tråden