Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge lite Kharma?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-16 21:43
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Att få negativ kharma från någon inte är insatt i ett ämne känns lite meningslöst. Och då börjar man unfra vad det är för mening med systemet.

Det och att man får minus för att nån tycker annorlunda...

Jag fick minus för en tråd jag startat och raderade den för att inte nån annan som inte tycker som jag ska kunna utnyttja det här (förlåt) dumma systemet. Jag blir sur när nån har möjlighet att känga till en för att de kan och har lust... Det skapar inte den där "härliga" stämningen ni syftade på att det skulle leda till när ni presenterade systemet. Ni pratar om en uppdatering, när kommer den???

Jag kan också räkna upp ett antal gånger där jag har fått lägre kharma bara för att någon som inte vill skylta med sitt namn inte har samma åsikt som jag eller som i vart fall har angett något som kan tolkas som så.

Men frågan som man bör ställa sig är ju. Varför skall man ha möjligheten att kunna sänka någons kharma och varför gör man det?

Skall man sänka någons kharma för att man ogillar personen, för att man ogillar det personen skriver eller för att man bara tycker att det är en kul grej.

Likaså får man ställa sig frågan varför man skall höja någons kharma enligt, gillar personen, gillar det personen skriver eller bara för att det är en kul grej.

Jag tror inte vi kommer att hitta svaret på ovanstående frågor bara så där. Den verkliga frågan borde kanske vara, skall vi ha kvar kharma systemet?

Det här tyckte Roberto inte om, dvs att han inte kan stava!

Citat:

Ursprungligen skriven av Roberto
Går det att hitta bra Fireware 800 externa hårdiskar när man bara har 2000Kr.till ändamålet?
Det verkar vara svårt. Men är det helt uteslutet? Jag hade tänkt köppa en 120 Gb HD med 8 Mb i cashminne. Men det ser ut att vara svart även för 80 Gb HD (bättre än nothing). Finns det nåt chans för mig eller är det helt omöjligt?
Någon??? Tacksam för allt info

"hårddiskar", det blir fånigt annars!

Saffran - Va?

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Saffran - Va?

Saffran - Ja!

Såg precis att som tack för hjälpen för de långa svar som jag skrivit om ditten och datten på 99Mac så har jag fått två postiva och två negativa kharma-omdömen. Vad är det för mening med systemet då? Vi vet ju alla hur svårt människor har för att säga något positivt och hur oerhört lätt samma människor har för att dra igång hela Gatling-kulsprutan med kritik, så varför skall det då vara så lätt att dela ut virtuella kängor som dessutom är anonyma? Skall det finnas skall det inte vara anonymt, så man åtminstone kan ge en känga tillbaka eller skicka ett tack, alltefter förtjänst.

Edit: Lade till en bild... Förresten, bilden finns på denna sida: http://www.machineguns.co.nz/products.shtml

Jag har iallafall förstånd att sätta min signatur i samband med kharma utdelandet. När blir Kharma betyget offentligt?

Jag har fått minuskharma för den här tråden, kommentar "inte roligt":

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=332281#post332281

Med andra ord så finns det dom som bara sätter minuskharma för att jävlas. Ta bort anonymiteten på minuskharma eller lägg ner hela paketet.

Kharma verkar vara ett bra sätt att kasta skit på varandra, anonymt. (har just fått en känga)
Det är något som kan förstöra ett forum mycket. Har sett det på andra sajter, (som visserligen handlat om annat än datorer men trenden börjar synas)
Så länge det finns en god vilja till gemenskap så är det kanske okej, men Internet har många mörka gränder också... där jag inte vill hamna. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 21:27

Suttit och letat i cirka 30 minuter efter vart man hittar "kharma-history" men såg det inte någonstans... För skojs skull kollade jag på Offtopic.se och där stod svaret! Under "Kontrollpanelen"! Men när jag väl kollade det här så fanns inte samma ruta som på Offtopic.se. Då slog mig plötsligt tanken... Jag har ju kanske inte fått nån positiv/negativ kharma än!

Så till er som inte hittar rutan: Ni har inte fått nån bedöming

Edit: Upptäckte precis att en person som gett mig positiv kharma på Offtopic.se även lämnat sitt namn.. Tycker att det här med kharma borde vara anonymt men att man gärna får lämna namn om man vill :rolleyes: (precis som personen gav mig kharma gjorde )

Bevaka tråden