Vad begära för rev. A iBook 300 (dasslock)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Funderar på att sälja min iBook, men jag vet inte riktigt vad jag kan begära för maskinen. Det är första revisionen av dasslocket. Överklockad till 400 MHz (vilket inte direkt höjer andrahandsvärdet), 288 MB minne, 15 GB hårddisk. Lite repig, men fungerar ypperligt.

Några förslag? Är 1500 kronor lämpligt?

Leif.

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-12 21:00

Det där är ju alltid svårt. Som säljare vill man ha så mycket som möjligt och som köpare vill man betala så lite som möjligt. Jag tror säkert att du kan få 1500:- för den maskinen, inte omöjligt att du kan få mer men 1500:- är vad jag skulle anse rimligt (fast jag kommer å andra sidan inte köpa den :-).
Själv betalade jag 1500:- för en iBook 366 SE med 320 Mb Ram, 6 Gb Hd som tydligen var defekt (testade aldrig) + en ny 20 Gb som jag själv fick montera (vilket gjordes ganska bums). Det satt även i ett airportkort. Den var liksom din lite repig men fungerar ypperligt. Skulle tro att jag fick ett ganska bra pris.
Många annonserar ut sina gamla iBookar för 3500 - 4000:-. Jag tycker att det är ett alldeles för högt pris. Det är ju trots allt så att det gick ganska nyligen köpa en sprillans ny iBook 800 för 8500:- (utgående modell).

Det hela hänger på batteriet. Har du ett sjyst batteri är ibooken fortfarande en mkt bra liten bärbar dator, men med sunkit batteri är den inte lika attraktiv.

/L
Ska jag säga, som skriver detta på en utan...

Tack för svaren!

Och ja, batteriet är väl helt okej. Lätt runt 2 timmar under vanlig användning. Det allra enklaste vore väl att bjuda ut den på auktion, typ tradera.com, så löser problemet med priset sig självt

1
Bevaka tråden