Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppande LCD-skärm med DVI

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-10 00:13

Införskaffade en extra bildskärm för att koppla in till min PB 17" 1,33 GHz, och valde att betala extra för DVI-ingången dels för att jag trodde att det var bättre och dels för att samtidigt kunna använda skärmen till en gammal PC via VGA-ingången.

När jag fick skärmen och kopplade in den på PBn såg allting jättefint ut den första minuten. Sedan började skärmen "hoppa" ett par pixlar i sidled - först bara lite då och då men efter ett tag hoppade den ett par gånger i sekunden. Tämligen oanvändbar m.a.o.

Skickade tillbaka skärmen och fick en sprillans ny häromdagen - bara för att upptäcka att den beter sig exakt likadant. Kopplar jag in den via VGA-adaptern fungerar den bra, men jag har ju betalt extra för DVIn.

Någon som har en aning om vad felet kan vara? Kass kabel? Kass PB?
Skärmen är en LG 1710B.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 23:45

Vad händer när du kopplar den analogt, om du har möjligheten, rpova kanske koppla den till någon väns PB?..

Jag har en samsung 181T TFT skärm,, får samma effekt på min pc efter de kommit u vila... jag har en liten "exit knapp som gör att mjukvaran i skärmen startar om... då slutar skärmen att skaka... det slutar int om jag bara startar om skärmen.. Vet inte om det har något med saken o göra men det som du beskriver är exakt samma sak som jag har ibland..

1
Bevaka tråden