Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Citera inte mera!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 21:20

Med risken att uppfattas lika gnällig som en gammal tant som är uprörd över att p4 inte längre spelar "riktig musik" måste jag skriva ett litet inlägg.

Har ganska ofta märkt att det är rätt många på det här forumet som, då de ska svara på någons inlägg, väljer att citera hela inlägget. Varför?

Jag kan förstå att man gör det om man svarar på en specifik mening, eller svarar på något inlägg som inte står först i diskussionen, men annars är det väl rätt uppenbart att du svarar på det översta inlägget om du inte väljer att citera någon?
tänkte bara att man skulle slippa en väldans massa text om detta inte skedde . . .

vore kul att höra vad dessa citat-kära människor har att säga till sitt försvar

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 21:24

... slöhet? det är min största och stoltaste orsak

  • Medlem
  • 2004-02-09 23:03

Det blir klart och tydligt till vem man svarar och vad man svarar på, man vet ju aldrig om någon hinner posta under tiden man skriver

  • Medlem
  • 2004-02-09 23:03
Ursprungligen av oskarrr:

Med risken att uppfattas lika gnällig som en gammal tant som är uprörd över att p4 inte längre spelar "riktig musik" måste jag skriva ett litet inlägg.

Har ganska ofta märkt att det är rätt många på det här forumet som, då de ska svara på någons inlägg, väljer att citera hela inlägget. Varför?

Jag kan förstå att man gör det om man svarar på en specifik mening, eller svarar på något inlägg som inte står först i diskussionen, men annars är det väl rätt uppenbart att du svarar på det översta inlägget om du inte väljer att citera någon?
tänkte bara att man skulle slippa en väldans massa text om detta inte skedde . . .

vore kul att höra vad dessa citat-kära människor har att säga till sitt försvar

Ja jag håller med dig oskarrr det är för bedrövligt! Det är ju så enkelt att radera bort de meningar som man inte svarar på ! ...;)

Ursprungligen av oskarrr:

Har ganska ofta märkt att det är rätt många på det här forumet som, då de ska svara på någons inlägg, väljer att citera hela inlägget. Varför?

För att de inte har gått min citat-kurs, som för övrigt är en del av av en kurs i forum-teknik. Jag håller med dig, det är störande när man, som jag, är väluppfostrad av van vid välstade epostlistor med perfekt citering.

Å andra sidan; jag är så glad att de är här och bidrar till forumet.

/c

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-09 23:22
Ursprungligen av Christian Åhs:

För att de inte har gått min citat-kurs, som för övrigt är en del av av en kurs i forum-teknik. Jag håller med dig, det är störande när man, som jag, är väluppfostrad av van vid välstade epostlistor med perfekt citering.

Å andra sidan; jag är så glad att de är här och bidrar till forumet.

/c

Jag också.

  • Medlem
  • 2004-02-09 23:10

"Slöhet" är skälet även i mitt fall!

  • Medlem
  • 2004-02-09 23:13
Ursprungligen av XedoZ:

"Slöhet" är skälet även i mitt fall!

Eller för att kommentera mitt eget svar, det är lättare att direkt se vilket inlägg man hänvisar till när allt finns med i "citatet".

Vi kanske skulle ha en snäll liten text i samband med postningen som hjälper?

Något i stil med: "Citera varsamt och sparsamt, pucko."

  • Medlem
  • 2004-02-10 01:53
Ursprungligen av Adrian B:

Vi kanske skulle ha en snäll liten text i samband med postningen som hjälper?

Något i stil med: "Citera varsamt och sparsamt, pucko."

Eller: Citera mera, baby

1
Bevaka tråden