Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TAM funkar inte med sonnetuppgr....

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-08 16:44

Jag har installerat ett sonnet 400mhz G3 i min spartacus...under system 7.6 funkar det bra, och maskinen går bra mycket snabbare.

Men när jag uppgraderar till MacOS8 så låster sig maskinen under uppstart, prcis när tilläggen börjar läsas in, jag har testat även 9.0 och 9.1 men det funkar inte....

stoppade sedan in kortet i en colourclassic (uppgraderad med moderkort från en 6500/250), och det är samma här, jag startar med system 8, men den låser sig....jag har laddat hem nyaste drivisen från sonnet, men det funkar ändå inte....

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-09 15:33

Hmm... testat att zappa PRAM, tryckt på CUDA-knappen och kollat så att klockbatteriet är bra?
Det är det enda jag kan komma på... om inte kortet kan vara felaktigt?

  • Medlem
  • 2004-02-09 20:23

Det fixade sig, jag tog ett extra nätaggregatv från en LC och kopplade in, problemet var att det fanns för lite stöm när tillägget för prosessorkortet lästes in, och prosessorn skulle ta över från orginalets 250mhz...

så nu kanske man har sveriges snabbaste colourclassic

varför den inte startade i TAMén vet jag dck inte, men där startade den ju allafall under 7.6

1
Bevaka tråden