Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver-ljud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-07 14:52

Tänkte fråga er som ev vet. Har på min quicksilver två ljudutgångar. En förstärkt 2,5mm plugg för pro speakers och en vanlig 3,5 för hörlurar. Har ett trevligt 2.1 system som jag hade även till min gamla g3-a. Det konstiga är bara att jag får inte den volymen jag brukade ha, när jag kopplar högtaleriet till hörlursutgången. Vet ni om det är "safe" att skaffa en adapter och istället sätta högtalarsystemet i pro speaker utgången istället? Mitt högtalarsystem har så klart egen förstärkare och så.

Tacksam för synpunkter.

/ Jens

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-02-08 10:24

Utgången för Pro speakers ger 2x10 Watt. Det kan vara mycket olämpligt att koppla in högtalare med egen förstärkare i den utgången. Men du kan skaffa dig en Griffin breakout cable och koppla in ett par mindre vanliga passiva högtalare.

  • Medlem
  • 2004-02-08 11:19

Tack men det är ju verkligen inget alternativ. Varför menar du att det skulle vara olämpligt? Tänker inte byta högtalare när jag redan har ett fint system med subbas o allting. Bättre kan ni. Någon måste ju veta...

Nu är ju dina högtalaringångar högohmiga så du kan inte "elda" upp dom med dom 2x10W som förstärkaren i G4an kan lämna. Men det finns en upperbar risk att du får högtalarna att klippa på insignalen. 10W i 8 ohm motsvarar 7-8 volt vilket säkert får ingången till dina högtalare att klippa och kanske att förstöras. Om du bara är mer sansad med volymen på G4an borde det gå hur bra som helst men som sagt var med viss försiktighet

  • Medlem
  • 2004-03-02 00:37

Har löst det hela nu genom att jag köpte en Hercules Muse pocket USB. Ser rätt spacad ut där den skimrar i mörkret ;=)

1
Bevaka tråden