Var köpa billigaste iBooken!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja! Jag ska göra mig av med min stationära PC och skaffa iBook G4 12".

Nu undrar jag var man hittar den billigaste datorn, importera från asien/USA?
Problem som uppstår då är ju tax och annat språk på tgb.

Apple store.se har bra priser då jag är student, men fortfarande tar de för mycket i mina ögon.

Macademic i Uppsala sa att de kund matcha apples stores priser om än inte billigare.

Hur har ni iBook ägare gott till väga?

/David

gått till väga ska det givetvis stå....

• Oregistrerad
  • 2004-02-08 05:40

Min sambo beställde sin via Apple Store. Levererades på 10 dagar från beställning vilket var överlägset då den var slutsåld hos alla leverantörer. Ett plus är att det inte är särskilt dyrt att välja större hårddisk. 270 spänn för 10 Gig extra. Mitt svar är väl egentligen inte mycket till hjälp.. ska nån du känner tll usa kanske det är idé att köpa där?

Samma här, jag beställde på Applestore och fick den på 10 dagar, trots att den var slut hos ALLA andra försäljare jag kollade hos.

/Kristofer

• Medlem
  • Mark
  • 2004-02-08 13:40

För min egen del är de få hundralappar man tjänar på att handla där det är billigast inte det viktigaste. Att handla där det fungerar när det inte fungerar kan vara värt mycket mer än det du sparar vid köpet. Du kan kolla runt här på forumet och se många inlägg där man blivit dåligt behandlad som kund när man fått problem med sina prylar. Jag har bara erfarenhet från Göteborg och är väldigt nöjd med både MacForum och SOS. Där har det inte varit något krångel när man behövt hjälp. Kanske lite OT men poängen är att det inte alltid är billigast att handla där priset är lägst.

Försöka att få referenser till justa ÅF i närheten där du bor och se vad de kan erbjuda för pris. Är det inte för stor skillnad kan det löna sig trots allt. Själv köpte jag min iBook hos SOS till helt ok pris. Lycka till!

/c

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-09 00:53

Eftersom du är student har du kanske ett Mecenat kort, och då får du 10% rabatt på all hårdvara hos Apple Store. Gå in på mecenats hemsida för att få se dom priserna.

• Oregistrerad
  • 2004-02-09 20:21

Kan man beställa tbord's satts till ibook?
För isåfall skulle man ju kunna köpa en i nått annat land om man har kontakter å sedan köpa till ett svenskt tbord. man borde ju kunna hävda att man förstört sin tbord's satts å på nått sätt få en ny fast svenkt

• Oregistrerad
  • 2004-02-09 20:28
Ursprungligen av Hammer:

Kan man beställa tbord's satts till ibook?
För isåfall skulle man ju kunna köpa en i nått annat land om man har kontakter å sedan köpa till ett svenskt tbord. man borde ju kunna hävda att man förstört sin tbord's satts å på nått sätt få en ny fast svenkt

Du vet att du kan klicka på Systeminställningar --> tangentbord och mappa om till svenskt va?? As easy as 1-2-3

/jensa

• Oregistrerad
  • 2004-02-09 20:40
Ursprungligen av schmuck:

Du vet att du kan klicka på Systeminställningar --> tangentbord och mappa om till svenskt va?? As easy as 1-2-3

/jensa

Jag skulle lbi otroligt imponerad om du kan gå in på inställningarna å helt plötsligt få upp åäö på ditt tbord på ibooken eller har den ett transformerstbord som jag har missat

Hammer vill nog se tex åäö

1
Bevaka tråden