Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen! Nu har jag z600

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 21:22

Ringde igår på måfå och dem sa att dem hade fått in stor sändning dan innan så jag la undan en och idag så gick jag in och köpte en. Jag köpte den på bärbart i Uppsala. Dem har en webshop också så det går nog att beställa där ifrån också även fast det står att dem itne har några inne.

Nu sölker jag bara saker som teman och liknande att fylla min telefon med. Behöver iof tanka refilkortet...Blir lite knappert nu...:)

  • Medlem
  • 2004-02-05 21:39

Jag lyckades få tag på en för två veckor sedan. Utan Live! alltså. Skön lur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 22:18

Riktigt skön lur! Riktig telefonkänsla... Har en T610 oxå men föredrar helt klart Z600.

Jag var väldigt het på gröten när första ryktena om Z600 började komma ut och lovade nästan ut min T610 till försäljning. Men sen visade det sig att den ändå var rätt tjock och eftersom den från början bara gick att köpa med Live så tappade jag intresset. Men förra veckan så köpte två polare varsin och jag fick en chans att fingra på den lite mera ingående. Det är verkligen slående hur otroligt mycket bättre skärmen är. Och hela telefonen känns väldigt bra att använda och hålla i. Visst, den är fortfarande betydligt tjockare än T610, men jag gillade den skarpt ändå.

Fast nu fungerar jag på om man kanske skulle hålla sig ett tag och vänta på nästa modell av Z600. Z600 har ju fortfarande vissa begränsningar som även T610 har, t.ex. alldeles för lite minne. Men eftersom Z600 alldeles nyss kommit ut och ska väl sälja som smör i ett halvår eller nåt tills alla har en (ungefär vad som hände med T610) så dröjer väl nästa modell kan man tänka.

Har haft min ett par månader nu och är helt klart nöjd. Lite tjock kanske men det går att leva med. Blåtandsfunktioner funkar strålande och det var en befrielse att kunna lägga in typ etthundra kontakter via ett tangentbord istället för att knappa in det på telefonen som man varit tvungen att göra vid byten tidigare ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 14:36
Ursprungligen av Adrian B:

Fast nu fungerar jag på om man kanske skulle hålla sig ett tag och vänta på nästa modell av Z600. Z600 har ju fortfarande vissa begränsningar som även T610 har, t.ex. alldeles för lite minne. Men eftersom Z600 alldeles nyss kommit ut och ska väl sälja som smör i ett halvår eller nåt tills alla har en (ungefär vad som hände med T610) så dröjer väl nästa modell kan man tänka.

För min del blir det en Sony Ericsson T630, som är något mindre än T610, och dessutom med TFT-skärm. Att den även är snyggare skadar inte. Förhoppningsvis finns den att få tag på under denna månad.

Priser hos Pricerunner.

Ursprungligen av Adrian B:

... och eftersom den från början bara gick att köpa med Live så tappade jag intresset.

Vad är det för fel på Live? Jag tycker att det är en grymt skön portal...

Ursprungligen av Ermedahl:

Vad är det för fel på Live? Jag tycker att det är en grymt skön portal...

Portalen är det absolut inge fel på men jag gillar inte att de sabbar telefonerna med sin apfula logga. På min T610 är det Vodafone-logga fram och bak samt att de förstört mjukvaran genom att ha sina egna fula ikoner och sen en Live!-knapp i startskärmen där normalt sett är en Mer-knapp. Ikonerna går inte att byta och Live!-knappen går ej att ändra. (Ok, man kan flasha om den men då gäller det att hitta nån ÅF som vill göra det.)

Aldrig mer en Live!-mobil för mig. Då betalar jag hellre lite mer och får en snygg telefon.

Är det någon som vet vad nya skal kostar till Z600. Väntar att få min på måndag. Den är i silver och jag börjar tröttna på att leva utan färger och funderar därför på något annat skal.

Ursprungligen av jolander:

Är det någon som vet vad nya skal kostar till Z600. Väntar att få min på måndag. Den är i silver och jag börjar tröttna på att leva utan färger och funderar därför på något annat skal.

Skalen kostar ca. 200 kronor i 2-pack. Har bara sett att Geab har, än så länge. Jag kan varmt rekomendera blixten (MPF-10) som trycks på undertill. Passar till T610 och Z600. Priset är ca.199 kronor.

Ursprungligen av Ermedahl:

Vad är det för fel på Live? Jag tycker att det är en grymt skön portal...

Täckning, jag säger bara: täckning. Här uppe regerar Telia nät fortfarande.

Plus att alla mina närmaste har Telia och det ger ju otroligt stor skillnad i telefonkostnad att alltid ringa till folk i samma nät (tyvärr - det skulle vara trevligt om det inte var sån skillnad, men nu är det det).

Sen är Live-nallarna fula också Och visst är telefonerna mjukvarumässigt begränsade på vissa sätt?

Ursprungligen av Adrian B:

Sen är Live-nallarna fula också Och visst är telefonerna mjukvarumässigt begränsade på vissa sätt?

Det enda som skiljer min Live!-Z600 från en "vanlig" är Vogafones logga på skalet(utbytbart) och nederst på skärmen(så liten att det inte stör stör mig) samt att översta högra menyknappen är fastprogrammerad att logga in mig på Live!. Om det är det du menar med mjukvarubegränsad så är jag med. Den är också operatörslåst i 12 månader men det stör mig inte eftersom Vodafone enligt mig är fullständigt överlägset vad det gäller tjänster och kundsupport och jag lär hålla mig till dom även i fortsättningen.

Ursprungligen av Ermedahl:

Det enda som skiljer min Live!-Z600 från en "vanlig" är Vogafones logga på skalet(utbytbart) och nederst på skärmen(så liten att det inte stör stör mig) samt att översta högra menyknappen är fastprogrammerad att logga in mig på Live!. Om det är det du menar med mjukvarubegränsad så är jag med.

Mm, det var nåt sånt jag tänkte på.

Z600 en dröm

Har haft z600 i en vecka och den är en höjdare. Intuitiva menyer. Knappar här och där som låter missade samtal, adresser meddelanden och allt möjligt trilla fram - vips.
Tjock? Nej bra att hålla i och överskådlig uppslagen, och hopfälld blir inte glaset utslitet. Snygg. Suverän skärm. Och vilket ljud. Och ringsignalerna - äntligen blir man glad när någon ringer. Det var värt höstens väntan!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-02-06 17:59

Efter 6månader med först P800 och sen P900 känns Z600 otroligt begränsad och "leksakig". Nä, nu önskar man mer och mer ur P900an. Finns en del riktigt bra apps att köpa till den. Hoppas nu bara P950 eller vad nästa kan heta, blir liite snabbare och kan ha de nya Duo-korten så man får in mer minne, 144MB är lite lite.

Mjukvaran skiljer sig ohyggligt mkt, i alla fall utseendemässigt sett. Live!-lurarna har inte lika färgglada och fräscha menyer som en obunden z600 har. I alla fall inte de jag sett.

//fredrik

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-08 14:48

Har inte Live lurarna andra menyer också?

Ursprungligen av maccis:

Har inte Live lurarna andra menyer också?

Jag vet inte om menysystemet är annorlunda, det är sig ganska likt vid en första anblick. Dock tycker jag det är tråkigt att menyn känns färggladare på min t68i än på Z600 med Live!.

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 21:22

Jag köpte en usb bluetooth sak idag. En belkin. Funkar utmärkt förutom att man måste ta ut den och in den när man har startat om datorn för att den ska funka. Kanske för att den sitter i tgb och inte datorn. Nu har jag fyllt den ganska bra. Ett antal teman och lite spel och en del bilder. Jag har testat alla spelen på myt610.net och jag behöver nya nu!! Någon som har ett ställe att rekomendera??

Jag har haft den ett par dagar nu och jag måste ladda den för första gången idag (förutom den vid köp). Batteri tiden är ganska dålig, jag har varit tvungen att stänga av telefonen på kvällen för att den inte ska dra så mycket. Min gamla T39m hade jag på dygnet runt i typ två veckor innan jag behövde ladda den. Iofs har denna en färgskärm men det är lite dåligt iaf.

Jag fick ett rött skal och ett blommigt rött skal (lite femenint? ) Nu vill jag ha nya skal men jag har inte hittat nått. I sommar kommer det säkert att finnas på marknader. Har inte sett några skall alls någonstans. Jag skulle aldrig köpa en vodafone telefon, verkar inte bra. Jag tycker om telia även om jag måste betala ganska mycket pengar för ett simpel telefon samtal. Men jag rekomenderar denna telefon. Men om ni har mycket pengar att lägga ut så tycker jag att ni ska köpa p900. Den ville jag egentligen ha men det är så jäkla mycket pengar när man inte jobbar

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-11 00:33

katshing.se har väl lite skal till Z600 Själv har jag en P900 som jag är 100% nöjd med.

Ursprungligen av maccis:

katshing.se har väl lite skal till Z600

Geab har skal. I alla fall i Stockholm

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 16:21

Verkar som samma problem som tidigare. Har kanske ingenting att göra skal med eftersom det inte finns inne någonstans...
adress@mac Vart ligger den Geab då??

Jag får väl ta och göra ett eget skal av mitt fula blommiga...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-13 22:44

Finns inget som heter Geab längre numer hete de The Phonehouse.

Ursprungligen av maccis:

Finns inget som heter Geab längre numer hete de The Phonehouse.

Helt rätt ! Tiden bara rinner iväg nu för tiden.
Jag såg skalen i Kungenskurva/ Stockholm. Finns säkert även i U-sala.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 19:14

Har beställt en obunden Z-600, har alltid använt handsfree men skall givetvis gå över till blåtand. En orsak varför det just blev Ericsson denna gång.
Undrar nu om någon av er som redan har en z-600, kan rekommendera vilken blåatandshandsfree man skall ha, orginalet eller typ Jabra?
Ilkka

Ursprungligen av Ilkka:

Undrar nu om någon av er som redan har en z-600, kan rekommendera vilken blåatandshandsfree man skall ha, orginalet eller typ Jabra?
Ilkka

Vad du än gör: Köp inte ett Jabra HF. Värdelös samtalstid!!! Har bytt ut min 2 ggr utan resultat. Lägg hellre några hundralappar extra på ett originaltillbehör. Jag blev grymt besviken och har ångrat mig bittert.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 22:56

Jag kollade i The phone house butiken bakom konserthuset i sthml men dem säljs bara i trepack för 300 kr så jag väntar nog till sommaren och festivalerna eller när det kommer andra som gör skal.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 11:13

Till ermedahl, tack för tipset!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-21 13:51

HBH-65 eller HBH-200 känns som två självklara val.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 14:24

Jag instämmer i Maccis rekommendation jag har själv kombinationen av z600 + hbh-65.

Jag såg att mumien.se tar bort vodafone live skräpet från både t610 & z600, är det någon här som har låtit dem göra det?

Bevaka tråden