Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v4 Feedback: Navigering mellan sidor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten önskan som skulle göra det mycket lättare att navigera mellan olika sidor i forumet: Ersätt de enkla framåt- och bakåtpilarna med texten "< Föregående" samt "Nästa >" så att det blir lika lätt att pricka dessa länkar som länkarna som leder till första och sista sidan.
Bifogar en bild som illustrerar vad jag menar.

Under kontrollpanelen när man vill ändra sin profil är det en hel del fält som är obligatoriska men som står som frivilliga.

Ursprungligen av Gabriel Falkenberg:

Under kontrollpanelen när man vill ändra sin profil är det en hel del fält som är obligatoriska men som står som frivilliga.

Fixat.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 15:39

Saknar de där länkarna som fanns längst ner på varje sida förut "visa nya inlägg" och "markera som läst någonting" - även det samma på offtopic då alltså. Det var väldigt smidigt......kommer det här?

edit. Jag hittade det ju under snabblänkar, så bra då!

Senast redigerat 2004-02-04 15:54

Något som gett mig huvudbry tidigare, och som även finns i nya versionen, är antalet sidor som visas i navigationsdelen i diskussionerna (den som visas på bild i första inlägget). Finns det någon praktisk anledning till att inte visa flera sidor? Det är knöligt värre att t ex bläddra bland medlemsregistret och i långa trådar där man vill hoppa fram några sidor åt gången.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 01:48
Ursprungligen av Christofer:

Det är knöligt värre att t ex bläddra bland medlemsregistret och i långa trådar där man vill hoppa fram några sidor åt gången.

Skönt, då behöver inte jag formulera problemet. Jag tycker nämligen verkligen samma sak.

Kunde man kanske, förutom att utöka antalet siffror i denna rad något, utveckla med en sån flashig meny (som för t.ex. Sök och Snabblänkar) under en diskret knapp, vilken i dessa längre diskussioner gör det möjligt att bläddra fritt?

Äh. det kanske var en dålig idé. Men fler siffror borde det helt klart vara. Minst tio. Jämför med Gooooooogle-upplägget när man fått många träffar efter att ha sökt på just Google.

Meny palett

Jag har funderat en del och kommit fram till följande förslag/fråga. Skulle man inte kunna ha en palett med menyer som hela tiden ligger någonstans i marginalen antingen på höger eller vänster sida oavsett var på sidan man är fölr tillfället.

En förklaring kanske är på sin plats nu eller...

Tex om man är på en sida som är lång likt första sidan eller i en diskussion/tråd så måste man scrolla hela vägen upp för att få till gång till menyerna;Inställningar, FAQ, Medlemmar, Kalender, Nya inlägg, - diskussioner, Sök, Snabblänkar och Logga ut.

Nån fler än jag som inte får "Gå till första Nya inlägget" resp, "Gå till första olästa" att fungera?
Fungerade si och så i gamla 99mac, verkar inte funka alls nu.. Kör safari 1.2..

/Johan

Upp!
Är det bara jag som har detta fel? Dvs alla sidor öppnas "längst upp", man kommer inte ner till nyare inlägg automagiskt.

Ursprungligen av Johan S:

Är det bara jag som har detta fel? Dvs alla sidor öppnas "längst upp", man kommer inte ner till nyare inlägg automagiskt.

Jag upplever också detta problem, och ser det gärna åtgärdat snarast eftersom det blir omöjligt att snabbt och smidigt kolla nya inlägg när man måste skrolla en massa. Likadant ser jag gärna att man direkt tas till sitt inlägg efter man har skrivit det så att man lätt kan se om någon annan skrivit något under tiden.

[edit]
Ser också gärna att det som mitt första inlägg behandlade fixas till, för jag tycker fortfarande att det är alldeles för knöligt att sikta in sig på enbart en pil eller en siffra. Om det är utrymmet som det hänger på tycker jag att det är bättre att ta bort "Första" och "Sista"-länkarna för de använder jag aldrig.
[/edit]

1
Bevaka tråden