Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v4: 99mac på engelska

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac öppnar nu dörrarna för internationella Macanvändare genom att erbjuda vårt forum helt på engelska.

Förberedelserna pågår fortfarande och det återstår en del fixande innan vi är riktigt klara. För den som föredrar 99mac på engelska (inläggen är fortfarande på svenska) är det enkelt att ändra språk i "kontrollpanelen".

Varför Engelska?
Faktum är att större delen av världen inte talar svenska. Inte ens Apples huvudkontor i USA talar svenska. 99mac presenterar internationella nyheter med jämna mellanrum - några exempel är bildreportagen ifrån Apple Expo, Cebit och "först i världen"-bilderna på Power Macintosh G5 som gav oss enormt mycket besökare. Nu får vi en chans att diskutera våra reportage på hemmaplan.

99mac är en del av ett internationellt nätverk
99mac har länge varit en MUG - Macintosh User Group - med ett kontaktnät över hela världen. Jag har personligen diskuterat MUG-frågor med Kineser, Tjecker, Polacker och Amerikaner via Apples mailinglistor. Tyvärr har vi inte kunnat bjuda in dom till 99mac på ett vettigt sätt - det ska vi ändra på nu.

99mac.com
Vi kommer öppna en förstasida på Engelska med adressen 99mac.com. Tanken är att om man loggar in på 99mac via .com adressen kommer endast våra internationella forum vara synliga och allting vara på engelska. Vi svenskar kommer se alla forum.

Jag vill inte tala engelska med utlänningar
Du slipper - "vik ihop" vårt internationella forum så slipper du se diskussionerna.

När är 99mac.com aktiv?
Det ligger en bit ner på listan över saker som skall göras. Vi återkommer när det är dags.

Jag kan tillägga:

Om det finns medlemmar som är duktiga på skriven Danska och/eller Norska är ni varmt välkomna att kontakta mig.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2004-02-04 15:19
Ursprungligen av Björnström:

Jag kan tillägga:

Om det finns medlemmar som är duktiga på skriven Danska och/eller Norska är ni varmt välkomna att kontakta mig.

- Hvad er det du vil have hjælp med Bjørnstrøm. Hvis du vil have hjælp på dansk findes der måske en mulighed for at blive bønhørt…

Hälsningar
Tjalfe

jo, det skal nok gå, selvom man har blivet lidt skadet af ni år her i svenskerland...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 21:40

hmmm...99Mac in English? Wouldn't American be more appropriate?

Ursprungligen av trkkazulu:

hmmm...99Mac in English? Wouldn't American be more appropriate?

American maybe more appropriate but English the langauge to learn.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 10:52

Very true...

Ursprungligen av Jimmy2gig:

American maybe more appropriate but English the langauge to learn.

Now if people would only speak English rather than just learn it.

Können wir nicht Deutsch spechen?

Seriöst, detta ska bli väldigt spännande!

/Kristofer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 22:30

99mac goes international!
Spännande!

  • Medlem
  • 2004-02-11 13:32

Wszystko co potrzebne aby zapanowaz porzldek. Dzinki temu nasze lycie z rodzicami bldzie zatwiejsze.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-11 22:20

Bedre til dansk end Valby-engelsk

Jamen. jeg kan da muligvis også hjælpe med at fedte et eller andet sammen på dansk. Jeg er godt nok svensker og bor i London...

1
Bevaka tråden