Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pubkväll 7/2 i Götet

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wgvfactory:

Tja då vad det över....
Jag , min söta redhead o en hårt kämpande dj (stefan) försökte själva få lite mac stämning i lokalen tilsammans med slipsyuppies, bimbos. å överförfriskade knivförsäljare.. Å vi lyckades bra!!
TUSEN TUSEN till Stefan som stöddigt nog körde missy Elliot rätt i plytet på vinkonnesörerna.! Kharmas härmed å det fetaste!!!

BÄTTRING ERA PÖBLAR!!

5å5 tills vi gör det igen.. p.s Stefan spelar även nästa lördag....<-- OBS! detta är en hint

Tomas

Först: Sorry att jag svarar först nu. Saken är den att jag kom hem från Glasgow igår.

Jag bockar och bugar!

Tack själva för trevligt sällskap. Hoppas ni gillade plattan ...

Hälsa söta frun och så ses vi väl snart igen!

Stefan

Var tog Björnström & Björnström vägen????

Mr Man - min gissning är att resan till Göteborg blev inställd/omdirigerad. I så fall utan att informera GBG-sektionen tyvärr.

Om vi ska ha någon fart på träffarna tror jag att det är dags att tänka om. Det blir varken sill eller dill precis om den gode wgvfactory antyder i tidigare inlägg.

Ska se om några av eldsjälarna kan tänka ut något off-forum.

En snabb fråga till dig som läser just nu:

Vad skule få dig att komma till en träff i Göteborg? Är det någon typ av tyngre föresläsning/klämma på hårdvara? Är det mer organiserade former och en avgift på 20 kr? Är det gratis öl?

Nåväl, kom med förslag istället för att säga: ”jag kan inte komma för jag ska pressa byxorna.”

Senast redigerat 2004-02-08 09:25

Enkel förklaring till att så få kom kan nog vara att flera av oss ju möttes för ca: 3-4 veckor sedan... är nog av uppfattningen att det nog räcker att träffas kanske 4 gånger/år och att någon tar på sig att bestämma platsen istället för att en Polsk riksdag ska behöva uppstå om lämpligaste dag och plats. Bra tillfällen är alltid när något nytt har släppts från Apple även om vi mycket väl kan ha en massa annat gemensamt än Macar. Kan tycka att det är lite tråkigt att Martin som väl initierade tanken om att mötas tydligen aldrig hörde av sig eller dök upp.... fast det kanske han gjorde ???

Nope no Martin in sikte .tyvärr... men martinis fanns det! Nå nå ta det inte så hårt.. Det var inte meningen att hella någon över att de inte kommer. Det är bara kul att träffa lite gooa mac nördar ibland å hälla i dem orimliga mängder pils..

Tomas

Träff - olika sorts träff

Jag hade besök igår men annars hade jag 100% kommit til Elite.

Annars kann jag tänke mig iaf 2 sorts träffer.

1) En slag after-work, t.ex. som Elite eller något annat ställa, med fast intervall. Sista fredagen/lördagen i månaden eller något sådant.

2) Tema träff. Mac eller icke_Mac som t.ex. Ekspresso grejen men det kunna också var AppleWorks, Filemaker, PhotoShop, UNIX, Netinfo.app (ska jag nämna flera?). Sådanna träff skulla jag mycket gärna komma till (dem andre träffen där det ingår skitsnack och råa mängder saft är sälvklare)!

Det "Helt vildt"......

Ursprungligen av Kennet:

Jag hade besök igår men annars hade jag 100% kommit til Elite.

Annars kann jag tänke mig iaf 2 sorts träffer.

1) En slag after-work, t.ex. som Elite eller något annat ställa, med fast intervall. Sista fredagen/lördagen i månaden eller något sådant.

2) Tema träff. Mac eller icke_Mac som t.ex. Ekspresso grejen men det kunna också var AppleWorks, Filemaker, PhotoShop, UNIX, Netinfo.app (ska jag nämna flera?). Sådanna träff skulla jag mycket gärna komma till (dem andre träffen där det ingår skitsnack och råa mängder saft är sälvklare)!

Det "Helt vildt"......

helt vilt gillar vi...
hahahahaha...

Hmm håller helt med.. En "cheers" plats där "alla känner ditt namn" med öl å trivsel och en återkommande mer workshop plats med mer från gång till gång planering.. Om man behöver lokal till workshop kan vi på WGV factory alltid ställa upp med både maskiner å en plats att vara ( ps. vi har bar i lokalen ).. Vi finns på norra liden intill kungsgatan.

Tomas

Jag håller med sista fredag/lördag. Grymt förslag!
Det passar tyvärr inte alltid mitt i veckan...
Så hänger jag gärna med...

/Nancy

Plattan ja jajjemän "high rotation " hemma!

Kul att träffas!
Skall hälsa å buga!

Tomas

Wow! Träffas ni ute också????? Häftigt!!!! Mitt sociala liv i götet måste definitivt bli lite spicy för det är icke existerande!! Så blir det när man en gång flyttar hit som "utböling" och sedan flyttar utomlands och för att sedan komma tillbaka!!! Har gått runt på gatorna och känt mig som en turist

Hänger gärna på nästa gång ni går ut!!!

Bevaka tråden