beg. ibook 700mhz?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-30 23:54

Hej,
jag undrar vad som är rimligt att ge för en begagnad vit ibook, 700mhz g3? hur mycket extra är det värt ifall den har airport? hur mycket mer är den värd med 256mb istället för 128mb?
är det något speciellt som är viktigt att tänka på när man köper en begagnad ibook?

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-31 00:23

Någonstans runt 6-7000 tycker jag kan vara rimligt. AirPort kan kanske vara värt 500 kr extra. Extraminnet skulle jag dock inte ge något extra för, då man iallafall vill peta in 512 MB extra för att få datorn riktigt trevlig.
Andra saker att tänka på? Att den är i bra skick naturligtvis, kolla så att den inte har några döda pixlar, kolla batteritid, kolla så att CD/DVD funkar bra osv.

• Medlem
  • 2004-01-31 00:34

kolla så att alla tangenter fungerar.

• Medlem
  • 2004-01-31 00:48

6-7000?? är inte det lite mycket, eller har jag fel för mig? enda anledningen jag tycker det är att en kompis köpte en ny ibook 800mhz för 10k... själv har jag aldrig ägt en mac men har blivit så förbannat sugen efter att ha sett hur otroligt snygga de är, de får vilken pc som helst att se ut som ett inavlat missfoster med grava genetiska defekter.

jag hade inte tänkt spela så mycket, utan mest använda datorn till surfa, skriva samt Matlab som numera även ska finnas till mac.
Blir det problem med konvertering av word-dokument? på skolan finns nämligen bara pc.

hur är det med att få tag på program som t.ex Matlab till mac utan att behöva betala för det? får det gratis genom skolan, men då bara till pc...

är det vanliga problem att alla tangenter inte fungerar, eller att pixlar är döda?

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-31 01:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av wreck
är det vanliga problem att alla tangenter inte fungerar, eller att pixlar är döda?

Nej, inte vad jag vet iallafall.

Citat:

Skrevs ursprungligen av wreck
hur är det med att få tag på program som t.ex Matlab till mac utan att behöva betala för det? får det gratis genom skolan, men då bara till pc...

Är du säker på det? Här på Liu kan vi köpa matlab för 50kr för pc, linux, unix (mac). Ta dig en resa uppåt?

• Medlem
  • 2004-02-04 18:17
Ursprungligen av Ductic:

Är du säker på det? Här på Liu kan vi köpa matlab för 50kr för pc, linux, unix (mac). Ta dig en resa uppåt?

hmm vi kanske kan köpa det, det vet jag inte.. men det finns inte att ladda hem iallafall
har du bredband?

har beställt en begagnad ibook som kommer imorrn. sweet

Ursprungligen av wreck:

hmm vi kanske kan köpa det, det vet jag inte.. men det finns inte att ladda hem iallafall
har du bredband?

har beställt en begagnad ibook som kommer imorrn. sweet

Grattis! Hoppas att du blir nöjd! Jag har en likadan som jag är oerhört nöjd med, trots två sura, döda pixlar. Hoppas att du fick ett bra pris på den!

//fredrik

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 18:47

varifrån beställde du en beggad ibook? är själv på jakt efter en men utan resultat.

tacksam för hjälp

1
Bevaka tråden