vad kan man få för en G4 Cube på 450MHz?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 23:54

Funderar på att sälja min G4 Cube... Den är på 450MHz med 384Meg minne 40Gig disk. Till den har jag en extern 16x CD-brännare på firewire, klothögtalare och tgb. Allting är i toppskick förutom originalmusen som är pajj och ersatt med en vanlig 2-knappars (USB).

Vad tror ni man kan få för den???

MVH /jensa

• Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-31 00:11

När du vet kan du ju maila mig så kanske jag vill köpa den

Kubarna är lite för långsamma för dagens OS X så i köpet måste man lägga till en ny CPU, 3500 kr + mer minne, ungefär 1000 kr och en ny hårddisk om man ska vara ärlig. Då kostar kuben ca 5500 + moms och vad du vill ha. Det ger ett pris som du kan få, låt säga max 3000. Då har du fått bra betalt och kunden har köpt med hjärtat och och gjort en mindre bra affär med tanke på att hon eller han sedan också bör klämma in ett bättre grafikkkort. Om man är nöjd med datorn som den är kan man nog få 3-4000 kr för den men som sagt, det är nog upp till köparen att sätta priset. Vill man ha en kub så...

En ny iMac 15`kostar 12`+ moms...

Jag kan nästan garantera att man kan sälja en kub på störten för 5000 kronor.. Jag tror att man kan få ännu mera utan att behöva tokkämpa.

Jag tror SockerConny förväxlar hur-han-tycker-det-borde-vara-i-en-perfekt-värld med marknadspris.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-31 10:20

Du kan få 7000 kr utan tvekan. Ge inte bort grejerna för böveln !

Det finns inte så många cubar till salu i dessa dagar.

Det är utbudet och efterfrågan som alltid styr priset !

Så sälj den med gott samvete.

Lycka till.'

Nöjd cubeägare.

• Medlem
  • 2004-01-31 10:21

7 000 för en fyra eller fem år gammal dator! Det skulle jag aldrig betala.

• Oregistrerad
  • 2004-01-31 10:36

Om w00t säljer sitt CPU uppgraderingskit till mej så kanske jag kan få 7000:- för den

Hur som helst så verkar det som att man fortfarande kan få en del för en Cube, hittade en på blocket - killen ville ha 10 000:- för en något sämre specs än min (och utan cd-burner)

/jensa

Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t

Det räcker om någon annan vill det.

Kuben har ett antal unika egenskaper som gör att man kan få mycket pengar för den eftersom vissa personer är ute efter just dessa unika egenskaper.

Den är tyst. Den är liten. Den är läcker. Jag tycker den är perfekt som en hemma-server som man kan vara stolt över.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-31 10:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t

Vem bryr sig vad du skulle betala när tusentals andra gör det utan att blinka.

Då har du aldrig heller ägt en CUBE.

Känslan , harmonin, tystheten, skönheten går inte att beskrivas måste bara upplevas.

Hottar man sedan upp den med ett Sonnet 1.4 Ghz processorkort som jag har gjort + en billig Seagate 120 gigs HD 8 Mb cache och 1 Gb ram-minne och ett vassare grafikkort. Så kan ni behålla era "fläkt" G5 or på 1 meter.

Jag är nöjd med min lille cube + en platt Apple ADC skärm. mmm..... som dom säger i Marabou reklamen.. mmmm....mmm.mmm...mmm. livet har sina goda stunder... som någon annan sa... inga mer namn nämnda...

>>> CUBEIS: kan du maila mig på info@99reklam.com - behöver råd gällande en kub. Din PM-låda är full här på forumet nämligen.

Jag, signatur SockerConny, har en kub som jag har köpte för dryga 6000 kr för knappa två år sedan. I den har jag petat i ett 32 bitars grafikkort, 768 mb internminne, 120 GB HD och en Sonnet 1,2 Ghz. Utöver det har jag kompletterat med nytt tangentbord och tvåknappsmus. Det var nog allt.

Den är värd det och lite till apropå det där med att jag skulle vilja leva i en-perfekt-värld-med-marknadspris. Det är ju precis det jag gör. Jag gjorde det bara tydligt för vad det kostar plånboken - inte hjärtat - om man väljer ett muséeföremål framför en ny dator.

Jag betvivlar inte att du fick köpa din Kub för 6000 kronor för två år sedan. Du talar säkert sanning. Jag hävdar däremot att du gjorde ett fynd. I bemärkelsen att du fick köpa den billigare än vanligt -- i.e det jag hävdar är marknadspris.

Jag är till och med beredd att inte bara snacka varmluft, utan jag ger dig direkt 500 kronor i hittelön, om du hittar en 3000-kronorskub till mig. Jag ger säljaren 3000 så får du en femhundring av mig. Hallå ni kubägare?

Folk glömmer att den så kallade marknaden består av två parter - köpare och SÄLJARE.

Och min Cube kostar 10.000:- annars blir jag gramse

Men... det är kanske dags att sälja den snart... innan kapitalförstöringen blir allt för svår att leva med... but I love it...

cuben, när det kommer en Cube G5 då kanske... :)

Om det kommer en cube G5 så kanske jag eventuellt skulle kunna överväga att sälja min cube 500cdrw1,25GB80Gb dualFX2ADC&VGA....ingen fläkt

Den som är intresserad kan skicka ett mail...

1
Bevaka tråden