Dual 500 problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en dual500 G4 hemma på skrivbordet. Den har vissa problem som jag försöker reda ut. Kanske gör jag saker som inte skall gå att göra eller kanske är det fel på hårdvaran.
Makinen har 384MB RAM och 2 HD, en på 40GB och en på 80GB. Operativ, OSX Panther. När jag gick över från Jaguar till Panther så fick jag problem med videouppspelning. Ibland kan den få för sig att hacka. Det känns som om den kommer till en viss gräns, sen är alla cacheminnen? fyllda. Enda sättet är att starta om maskinen, då fungerar det ett tag. Jag har även provat med Reason Demo, efter ett tags användande blir ljudet hackigt. Vet inte om denna information kan få någon att känna igen sig?

Vore tacksam för idéer och tips.

/TM

kolla i "Activity Monitor" vad som händer när det börjar gå galet. sorterar efter cpu och minne och se om det är något som tuggar som fan.

är det något genrellt eller är det främst vid videouppspelning med samma spelare och reason som det uppstår?

Det verkar vara ganska generellt. Jag använder oftast VLC som videospelare men samma problem uppstår i Quicktime.
Ett annat problem är att musen ibland får fnatt och skuttar över skärmen. Det förefaller dock som om detta är mest kopplat till att använda Direct Connect vilket jag sällan gör längre.

/TM

1
Bevaka tråden