Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speedmania Desktop SATA

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill bara tipsa om denna skönhet - kom in i lager igår.

Tyvärr verkar SATA vara mest för PC-snubbarna i några veckor till, sen kommer det drivrutiner för Mac enligt mina uppgifter. Jag har både PC-Card och PCI-kort men inte drivisar för Mac...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-01-28 11:03

Jag förstår fortfarande inte hur man kopplar in en extern S-ATA-låda till en mac? Det finns väl bara FireWire/USB kontakter externt på Macen? Eller drar man in en kabel in i själva datorn? Hur ser gränssnittet ut? Jag saknar den beskrivningen på speedmanias hemsida och tror du hade tjänat på att beskriva det lite tydligare där...

Så här ser det ut just nu:

- Endast Power Macintosh G5 levereras med SATA internt. En kontakt är ledig som standard.

- Acard levererar dyra SATA-kort med interna kontakter, såvitt jag vet är dom ganska ensamma på marknaden just nu.

- Speedmania levererar SATA-kort för både PCI och PC-Card men väntar på drivrutiner för OS X innan vi kan leverera dom.

Med andra ord: detta är en ganska onödig produkt för Macanvändare just nu. Däremot kommer det ske en förändring inom någon månad gissar jag.

För en Powerbook G4 ägare kommer vi ta fram ett SATA-paket inkl PC-Card.

  • Medlem
  • 2004-01-28 13:19

Dom verkar ha ett PCi kort med två interna S-ata kontakter och en extern. Det är nog tänkt att man ska ansluta från ett sådant kort eller smyga ut en kabel genom chassit. Det såg också ut som det kortet hade en extern strömkabel vilket dock inte heller framgår

1
Bevaka tråden