Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverks skrivare i OSX

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 17:33

Vi är ett kontor på c:a 10 man och är alla utom 1 person MacOSX "körare". Vår server vi har rullar även den på OSX Server. Vi kör idag blandat 10.2 och 10.3 - dock ska alla gå över till 10.3 så fort tid fås.

Mitt problem är följanade:

Nätverksskrivaren, en HP4100, delas ut via AppleTalk. Det funkar ju och den är lätt att hitta för oss och gäster som kommer. MEN, och ett stort MEN. OSX stöder ju bara AppleTalk på "ett protocoll åt gången". Det gör att ex. om jag sitter på min plats o är kopplade via ethernet så kan jag skriva ut… Sen går jag in i relaxen eller konferansen och går då över till AirPort och kan helt plötsligt inte skriva ut UTAN att byta så AirPort blir "AppleTalk aktiverat". Således "tappar" då ethernet AppleTalk och jag måste senare byta tillbaka.

IRRITERANDE.

- Är detta rätt lösning?
- Hur borde vi göra?
- Vad kan man göra?
- Är en skrivarserver nått man bör köra Vår server kör idag som sagt OSX 10.3 Server.

Help wanted!

Om det är en nätverksskrivare ska det inte behövas en skrivarserver också. Har du provat att skriva ut via Ip-utskrift och JetDirect istället för AppleTalk?

1
Bevaka tråden