Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook och "pc-skärm"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-21 21:54

Jag har en sådan här skärm " http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/157167/details ".

Ni kan ju kolla på den, men den klarar att ha 2 datorer på den samtigit, det finns knappar "1 och 2", där man bestämmer vilken dator man skall vara på. Har testat och det går galant ( på pc-datorer).

Går det att köra med någon sorts sladd mellan Ibooken och skärmen? Skärmen har videoutgångar på D-Sub och DVI...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 22:17

Om du använder D-Subkontakten är det väl bara att koppla in. För att kunna köra i 1280x1024 måste dock köra bildskärmshacket på din iBook först. Sök på iBook hack så dyker det upp. Jag har kört det på min och det fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-01-21 22:40

Mattias Malm

Det skall alltså fungera? Du har inte lust att ge mig en länk till den "sladden"? Det där med "bildskärmshacket är ju lite att gå ut på våger med garantin, så jag "hackar" inget. Men förmodar att det skall fungera än då. Som sagt, en länk vore underbart

Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-01-21 22:52

Ingen hack - ingen högre upplösning än 1024x768 på den externa bildskärmen. Så enkelt är det. Vad Mattias vill säga är att iBook har bara bildskärmsdubblering (kopia av interna bildskärmen/desktopen) till skillnad från PowerBook som har möjlighet till en extra desktop på den externa bildskärmen (såväl som dubbleringen).

  • Medlem
  • 2004-01-21 23:19

Vad vill du ha en länk till? Efter att du har hackat din dator, vilket bara är korkat att inte göra, så kopplar du in skärmen.

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-21 23:38

Den sladden du behöver följer med iBooken när du köper den, så det behövs inga länkar där inte.
Och själva "hacket" går att nollställa om man nu skulle vilja det.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-01-22 09:24

Funderar på det här med hacket, är det svårt att nollställa/få tillbaka köpinställningarna??

E ju inte allt för grov på mac.

  • Medlem
  • 2004-01-22 11:07

På sidan jag länkade till finns det ett program, som både kan aktivera och avaktivera funktionen Eftersom det är en begränsning som har lagts till av Apple antingen för att göra datorn mindre atraktiv eller enklare att använda, så finns det ingen anledning att inte ha den aktiverad. Förutom ifall man upplever screen spanning som något jobbigt.

Läs texten på sidan.

1
Bevaka tråden