Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Januari PUB

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittat på nätet:

Det engelska "gaffer" som betyder ungefär Chefselektrikern på en film- eller produktionsavdelning. "Gaffatejp" är därför en försvenskning som bör betyda något i stil med Chefelektrikerns tejp Ett lite ord som "gaffer" väger lite tyngre än "silvertejp", att dessa tejper kan vara 2 helt olika tejper lämnas därhän

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-23 11:00

...nu finns det ju ganska många färger att välja på om man handlar Gaffa, varvid "silvertejp" inte är något bra samlingsnamn. Min favorit är svart, syns minst på mörka scengolv samt lagar revor i svarta byxor bäst

  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 11:06

Visste att klädlagning med tejpen skulle komma upp
En fd. kompis fick öknamnet "jaffa" av den anledningen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
...nu finns det ju ganska många färger att välja på om man handlar Gaffa, varvid "silvertejp" inte är något bra samlingsnamn. Min favorit är svart, syns minst på mörka scengolv samt lagar revor i svarta byxor bäst

Men "silvertejp" är ju ett så mycket mer glamoröst namn! Varför inte låta livet glittra lite??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-23 11:14

hey, hittar du "glittertejp" någonstans är jag en av de första att handla...

Heja Pär!!

Underbart! Nu ser vi väl alla fram emot Jonaz i glittertejp på nästa träff, eller?

hahaha

ni e inte kloka, fastnar ni på tejpen eller...

Var kommer då det (amerikansk-) engelska uttrucket duck tape eller duckt tape ifrån?

Ngn som vet?

Stefan

(som ävenledes ser fram emot Jonaz i glitter-glam ...):D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Bede
Var kommer då det (amerikansk-) engelska uttrucket duck tape eller duckt tape ifrån?

Duct betyder rör, eller rörledning, så det borde väl vara tejp som man tejpar ihop rör med helt enkelt..?

Citat:

(som ävenledes ser fram emot Jonaz i glitter-glam ...):D [/B]

Och här finns massor med inspiration för alla som känner sig manade:

http://www.ducttapefashion.com/

  • Medlem
  • 2004-01-23 16:43

det som jag inte fixat med Gaffa...finns inte:cool:
Mina år som Ljustekniker och ljudtjomme fullkomligt åt jag Gaffa till frukost ;-).....men spännband är ok åsså.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-24 01:24

Hoho... insvept i glittergaffa, det är både svårt & smärtsamt att försöka få bort den... tur att det är fredag...

Tack för en trevlig träff!

Återkommer med lite bilder och nån film inom kort.

Säger bara det att gaffatejp är effektivare än glittertejp om/då man ska *raka* benen - ska det riva gott så ska det...

  • Medlem
  • 2004-01-24 17:46

Jag tackar också för en trevlig träff. Jag hittade Nemo!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-24 18:01

Vart hade de lagt honom den här gången?

dom har lagt honom på tork såklart...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 20:55

Oj, va de så blött…

Här kommer lite bilder. Det går att klicka på dem om man är sugen på ett större format. Observera sista bilden där Jonaz precis spöat upp en envis PC-användare.

http://www.starfish.nu/bilder/macdate0401/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-28 08:48

Observera sista bilden där Jonaz precis spöat upp en envis PC-användare.

Nja... du missuppfattade situationen, det var Magnus G5:a jag ville åt...

En hedersbetygelse till MikaelF som jag tror har varit med på samtliga 99mac-träffar i Göteborg - rätta mig gärna?!

Och newcastle tafsar på andra som vanligt

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 14:10

Ur GP idag den 13/2. En recension (om man kan kalla det så när det gäller restaruranger) av Wojarski.

"Rummet vi sitter i är långt ifrån fyllt med, förutom oss, ett flitigt fotograferande kärlekspar, en it-firma, eller vad det kan vara, som bullrande byter affärs-kontakter och en pensionärskvartett."

Kan det vara ni? Det var enligt uppgift i artikeln en vardagskväll tidigt i veckan.
Har ni bullrat nu igen?!?!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 14:11

Aj fan. Jag trodde att det var en tisdag ni hade varit där på.

Bevaka tråden