AppleStores USB-keyboard, bra köp?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är helt "rudis" på det här med USB-keyboards så jag skulle behöva lite råd…

Är AppleStores USB-keyboard något att ha? Finns det alternativ i samma prisklass som kanske är bättre?? (ev. länkar?)

Tackar för info!

/Jernberg

• Medlem
  • 2004-01-20 08:43

Det är bra tycker jag. Jag kan inte komma på något som kunde vara bättre med det egentligen. Om man gillar att ha ett helt platt tangentbord, skulle man kanske försöka få tag på det gamla, som går att ställa, men själv förstår jag inte varför man skulle vilja det.

Hej stfm! Jernberg menar nog inte Apples dator-tangentbord. Han menar nog USB-MIDI-klaviaturen som säljs på AppleStore.
Eller?

Jag har ingen erfarenhet av MIDI-klaviatur via USB, så jag kan tyvärr inte hjälpa till med frågan. Ville bara klara upp missförståndet(?).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jesper Ohlsson
Hej stfm! Jernberg menar nog inte Apples dator-tangentbord. Han menar nog USB-MIDI-klaviaturen som säljs på AppleStore.
Eller?

Jag har ingen erfarenhet av MIDI-klaviatur via USB, så jag kan tyvärr inte hjälpa till med frågan. Ville bara klara upp missförståndet(?).

Exakt! jag menar såklart MIDI-klaviatur! Slarvigt av mig att inte precisera det.

Ingen som har lite info? Efter att ha snokat runt lite mer så framstår klaviaturet på AppleStore som mer och mer prisvärt.

/Jernberg

• Medlem
  • 2004-01-20 09:53

Upps! Tidig morgon, vet ni.

• Oregistrerad
  • 2004-01-20 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jernberg
Är AppleStores USB-keyboard något att ha? Finns det alternativ i samma prisklass som kanske är bättre??

Vad kostar Apples keyboard då?
Svårt att ge ett svar annars . . .

Citat:

Skrevs ursprungligen av xis
Vad kostar Apples keyboard då?
Svårt att ge ett svar annars . . .

986 riksdaler inklusive moms och frakt, enligt AppleStore.

• Oregistrerad
  • 2004-01-20 12:19

Det är prisvärt!

Lite Offtopic, men någon som vet av den billigaste midi keyboarden som har avvägda anslagskännsliga tangenter och möjlighet att koppla pedal till.

Det går kanske att hitta ett billigare midikeyboard än "Apples, men troligen inget med usb. Ett riktigt bra pris helt klart. Jag köpte mitt Oxygen 8 för dryga tusenlappen. Det har färre tangenter men kan styra effekter etc. i exempelvis Reason. Det var utförsäljning på Feedback i Malmö. Om någon hellre vill ha ett sådant kan vi byta.
Länk till bild.

1
Bevaka tråden