halo hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 21:00

jag har precis börjat att spela halo över internet, men jag tycker att det går så jäkla ostabilt, när jag sitter och spelar så kan det ibland börja blinka nätverks-sladden-är-ur-ikonen, men det är den ju inte, då går det inte att röra sig. sedan efter ett par sekunder så slutar den blinka och det går att spela igen. det är väldigt störande.

Det är vad som kallas "lagg". När du ansluter till en server på internet så ska "Ping"-värdet vara så lågt som möjligt. Jag kliver aldrig på en sevrer som har över 150. Då brukar jag klara mig undan utan nätverks-strul.

• Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-20 01:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Det är vad som kallas "lagg". När du ansluter till en server på internet så ska "Ping"-värdet vara så lågt som möjligt. Jag kliver aldrig på en sevrer som har över 150. Då brukar jag klara mig undan utan nätverks-strul.

Jeklar du var inte kräsen! Efter att man spelat q3 ett par år så går man inte in på servrar med över 40 i ping :>

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
Jeklar du var inte kräsen! Efter att man spelat q3 ett par år så går man inte in på servrar med över 40 i ping :>

Jag tror att tekniken har utvecklats sedan Quake 3 vilket gör att HALO fungerar alldeles utmärkt med 150 i ping.

1
Bevaka tråden