Fungerar Creative Prodikeys med Mac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det är det jag undrar. Denna modellen för att vara mer specifik. Eftersom jag är musikintresserad, och har en skapligt snabb Mac så funderar jag att som hobby börja leka lite med musik, något jag har velat göra länge men inte haft chans till innan. Jag behöver också ett nytt keyboard till datorn, så Creatives combo SER bra ut.

Men är den det? Programet som medföljer finns bara till Windows, och den har en PS/2-anslutning istället för USB (men en adapter borde fungera?). Jag hade tänkt använda den i diverse musikprogram, exempelvis GarageBand. Så jag undrar om musikprogram till Mac upptäcker hårdvaran automatiskt, eller måste man använda särskilda synthar / keyboards till GB? Eftersom Creative inte ger oss med MacOS några drivrutiner är det viktigt att det fungerar out of the box.

Tack på förhand.

Om ni har några tips på bra, billiga, eller gärna gratis musikprogram kan ni gärna nämna dom

Detta var ju en besvikelse. Ingen som vet om PS/2-MIDI keyboard (klaviatur, synth..? rätt ord?) fungerar med Mac? Kom igen, någon!

1
Bevaka tråden