Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbok DVi med batteriproblem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 15:16

frågan lyder:

Finns det nån liten .app som kan hjälpa min kära powerbook DVI med dennes batteriproblem? Det känns som att den tar alldeles för kort stund på sig att ladda batteriet, och den totala tiden ett batteri räcker är cirka en halvtimme. Eller är det så enkelt att batteriet fullkomligt slitit ut sig? Jag requestar alltså ett sorts batteri-kalibreringsprogram för X eller 9. Tack på förhand.

Hade en mycket lustig episod med min iBook för inte så länge sedan. Batteriet blev sämre och sämre och det hjälpte inte att ladda ur det fullständigt för att sedan ladda det igen. Det räckte ca 20min. Eftersom batteriet trots allt var över 2 år gammalt tänkte jag att det kanske var utslitet. (Köpte datorn begagnad så vet inte hur batteriet använts tidigare, även om det var bra när jag köpte den.)

Efter att ha beställt och hämtat ut ett nytt batteri, kört ett tag på det och laddat det, fick jag för mig att koppla in mitt gamla batteri igen. Till min förvåning laddade den i ungefär 5 timmar och sedan dess kan jag få ut 2-3 timmar på det batteriet igen.

Jag fattar inte vad som hänt, men det är trevligt att ha totalt upp mot 8 timmar batteritid om man vill...

Hade samma problem med min maskin. Jag ringde till Apple och grinade, och efter mycket strul (garantin hade gått ut en månad tidigare) fick jag ett nytt batteri hemskickat.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 17:21

Ok, tack for tipsen! Ska testa det ner jag kopt ett nytt batteri. Nu finns nya herliga problem, jag skapar en ny trod med det..

1
Bevaka tråden