Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z600 Batteritid

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 00:31

Ni med Z600, var har ni för batteritider, tycker min är lite väl kort
3-4 dagar ,anväder Blåtand max 2 ggr/dag däremellan avslagen.
är det kanske fråga om att batteriet är nytt, ca 4 veckor ?

  • Medlem
  • 2004-01-15 09:02

Samma här, men jag har på blåtand för jämnan.

Jag har nyligen fått min, första ladningen räckte från fredag till måndag med BT på nästan hela tiden. Laddade igen i måndags, och har ca 1/4 kvar, har inte haft BT på alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 22:29

Ja, jag tycker också att min batteritid är ganska i det kortaste laget... undrar verkligen vad det beror på, och jag använder inte BT alls än.

Jag har också en Z600, tycker att batteritiden är helt OK. 3 - 4 dagar är väl bra om man babblar en del också. Den nya displayen drar nog mer ström än den gamla typen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 20:44

Hur mycket batteri drar BlåTanden egentligen, för min är på för jämnan och det kanske är anledningen till att jag tycker att batteriet droppar lite väl snabbt ibland,, brukar iof ladda varje natt (optimerar laddningen) som det heter,,är det dumt kanske?

Senast redigerat 2004-04-30 12:01

Kan det inte vara så enkelt att det är den ljusa, relativt stora displayen som äter batteri. Tycker det är stor skillnad på min P800 om jag bara pratar mycket eller om jag sitter och pillar med kalendern etc. (lyser då hela tiden)

Jag babblar en massa in min, brukar hålla två-tre dagar. Om jag knappt pratta så är det mer än fem dagar...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-04-30 13:42

Kan inte klaga - det håller nästan hela veckan, med undantag för BT. Aktiverar jag BT så tömmer jag batteriet på 4-5 timmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-30 13:55

Då är BT som har sugit musten ur min lur,, har haft Salling Clicker på för jämnan..

1
Bevaka tråden