PowerBook 12": Bäst alternativ för reparation?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-14 11:22

Pratade med Apple precis angående min trasiga PB 12".
Den måste lämnas in på reparation och då har jag fått två alternativ.

1. Apple kommer och hämtar den med ett bud.

2. Jag lämnar in den hos närmaste Apple-service. (det blir Macforum för mig i så fall)

Vad är bästa alternativet? Någon som har erfarenhet av detta?

Edit: Försökte redigera rubriken, "PwerBook", men det verkar som att det inte går att göra det.

Senast redigerat 2004-01-14 17:12
  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 12:20

Vad är trasigt på den? Är skärmen kass kan du lika gärna lämna den till Apple eftersom MacForum inte får byta dessa delar.

Jag skickade iväg min PB 17" till Holland med bud, och fick tillbaka den lagad mindre än 48 timmar senare.

• Medlem
  • 2004-01-14 13:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Vad är trasigt på den? Är skärmen kass kan du lika gärna lämna den till Apple eftersom MacForum inte får byta dessa delar.

TV-out är kass. Har försökt med ny adapter men det funkar inte.
S-out blir svarvit i alla lägen (NTSC, PAL, 50Hz, 60HZ, olika upplösningar, ... you name it) medan video signalen från mini-DVI adaptern ger ingen signal överhuvudtaget. Bilden är helt svart.
Kan inte köra presentationer.
Att döma av många inlägg som jag har läst i lite olika diskussionsforum, detta verkar vara ett ganska förekommande problem hos PB 12".

• Medlem
  • 2004-01-14 13:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Jag skickade iväg min PB 17" till Holland med bud, och fick tillbaka den lagad mindre än 48 timmar senare.

Grymt.

• Medlem
  • 2004-01-14 13:44

Pratade med Macforum precis. De kommer att skicka den till Holland.
Så det blir alternativ 1. i vilket fall. Kanske man ska vá glad för? :/

• Medlem
  • 2004-01-26 00:41

Lämnade in min PB 12" hos Macforum fredagen den 16/1 ganska sent. De kan inte ha skickat den vidare till Holland före måndagen den 19/1.
På torsdag kväll, den 22/1 fick Macforum tillbaks min PB från Holland, ... reparerad.
Jag är imponerad. Apple fixade till och med sånt som jag inte anmällde. De klistrade fast en ny gummifot som saknades.
Reparationen tog mindre än en vecka!

Bra Apple!

1
Bevaka tråden