Trasigt tangentbord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 15:35

En tangent på min TiBook har lagt av och nu har jag inget frågetecken. Jag tänkte att jag skulle försöka få tag på ett begagnat tangentbord om möjligt men funderar på en tillfällig lösning, kanske dumsnålt, jag vet inte.

Går det att på något sätt ändra layouten på tangentbordet så att en annan tangent som jag inte har så stor användning för, som ^ exempelvis, istället används för pluss & frågetecken? (obs! inklistrat med cut and paste)

/Daniel

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 13:58

Hmm hur har tangenten gått sönder och vilken Powerbook har du?

//Rob

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 14:10

Jag har en TiBook 400 och tangenten gick sönder när det stänkte öl från ett omkullslaget glas. Lyckligtvis var det bara några droppar som hamnade på datorn, men tillräckligt för att jag inte ska ha något frågetecken!

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 14:22

OK det låter som om det har hamnat öl under tangenbordet och klibbar. Prova att ta bort tangenten och ta isär tangentens låsanordning. Ska vara 4-5 delar. Rengör allt med destillerat vatten. Sätt ihop och prova. Det finns beskrivet på en hemsida hur mana ta isär tangenterna på en powerbook. Tyvärr har jag inte länken på min Powerbook. Måste kolla när jag kommer hem.

//Rob

1
Bevaka tråden