Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxtrox "OneTouch" eller något annat för personlig backup?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 09:33

Jag har en fråga. Eller snarare söker jag en lösning till ett problem. En del av de folk som jobbar där jag jobba reser mycket. Chefen jobbar på tre-fyra olika platser, några jobbar på två-tre olika platser och några jobbar fast internt på kontoret.

På kontoret har vi bandare/retrospekt för backup. Dock funkar inte detta så bra för alla då de ibland går veckor mellan deras "visit" till kontoret. Jag funderar därför på en "personlig backup" för dessa. Vilket lösning är bäst?

Är:
Onetouch

Någon vettig lösning?

Vi skulle kunna plasera den på "kontorsplats 2 och 3" ex. så finns den där för fler personer att backa-up sin data till. Något som vet en bra lösning för detta? Det skulle vara 2-3 personer på 2-3 olika platser som helst skall kunna dela på en backuplösning. Alt. får vi köpa in en disk (el. dyl) per man och plats…

Varför inte en Pocketdisk per anställd? Smidig, lätt och inte dyr?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-13 15:08

Jo, i och för sig. Vi har MASSOR av sådana redan som portabla videoarkiv. Kanske är lika bra...

Lämpligt backup-program då?

Carbon Copy Cloner är bra för total-backup, tar sin lilla tid bara. Funkar retrospekt personal bra?

Jag har mest läst en massa dåliga recensioner av Reptrospect Personal (bland annat Macworld USA). Vi funderade på att bundla alla Speedmania-produkter med den programvaran men valde att stå över.

1
Bevaka tråden