Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel Airporträckvidd på PB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!!

Märkligt men det är sämre räckvidd på Airportmottagningen på min nya Alu PB trots att dom har flyttat sändningen till skärmen. Liknande erfarenheter nån?

Öppen fråga: Hur lång batteritid har ni vid normal användning av ett fullt laddat batteri av den nya lithiumtypen?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-08 21:02

Sämre än vaddå?
Sämre än iBook, ja. Mycket bättre än TiBook, ja!

Konstigt. Jag har mkt sämre mottagning på AlBook än TiBook. Äre nån inställning?

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-01-08 21:58

Jag har också märkt att det är något sämre mottagning på Alu-Book än Ti-book. Inte dramatiskt, men något. Kör mot en Airport Snow-verisionen, alltså inte Extreme.

Stämmer det att jag kan ställa in D-link sändningens styrka? Känner du nåt om det....

http://www.apple.com/se/airport/

"Och det finns mer: om du vill ha ett privat nätverk och av säkerhetsskäl vill begränsa räckvidden till ett konferensrum, är det lätt gjort. Du kan använda programmet AirPort Administratörsverktyg till att minska strömmen till den inbyggda antennen och därigenom reglera basstationens räckvidd."

en annan sak ang wlan.. varför finns det bara 128bits WEP till airport extreme?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-09 23:53

256bit WEP är ingen standard.
Styrkan kan bara ställas på basstationen.
Jag skulle gissa att alu-booken är lika känslig som Tibooken på riktningen mot basstationen. Prova att sakta snurra ett varv där du är och observera styrkan.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-09 23:58

Det kommer bättre kryptering, men då det kräver snabb hårdvara så kommer det dröja ett tag. man behöver uppgradera "processorkraften" på nätkorten med en faktor 2-3 för att få ut samma prestanda med den nya AES-kodningen, men då kommer det å andra sidan att vara rejält säkert. Dock kommer man få byta all hårdvara, låter ju kul...

1
Bevaka tråden