Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stöd för Javascript i Director MX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macromedia släpper Director MX 2004 där Javascript är en av de efterlängtade nyhetera.

Andra nyheter är mer omfattande stöd för olika mediaformat. Du kan använda dig av DVD-VIDEO, Windows Media, RealMedia, QucikTime och Flashför att skapa spännande innehåll.

Nya versionen stöder inte bara Lingo utan även Javascript. Director trivs naturligtvis riktigt bra tillsammans med de övriga medlemmarna i MX 2004-familjen. Det ska vara enkelt att integrera Flash i Director-projekt.

Läs mer hos Macromedia.

Tack till johan dansk för tipset

Varför slänger de inte in ActionScript också? Gillar inte Flashgruppen Directorgruppen hos Macromedia?

Director är ett härligt verktyg att jobba med... Har precis gjort ett barnspel med ett par andra i skolan http://miamus.cjb.net

--
Daniel

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Varför slänger de inte in ActionScript också? Gillar inte Flashgruppen Directorgruppen hos Macromedia?

Nej, hehe, det verkar som om dom är rivaler

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Varför slänger de inte in ActionScript också? Gillar inte Flashgruppen Directorgruppen hos Macromedia?

actionscript är mer eller mindre ECMAScript compliant, vilket det betyder att syntaxen är så lik javascript det nästan bara går.

Om du menar att ha med samma funktioner som i actionscript så är det inte riktigt helt så enkelt, eftersom director och flash är ganska olika program, och director har tillgång till en hel del fler systemnivå funktioner (stänga av/på datorn tex), medan flash från början är skapad som ett browser plugin.

Även om Lingo är kraftfullt och så, så har jag aldrig gett mycket för själva syntaxen, så jag är glad att jag äntligen kan skriva en vettig dotsyntax.
Jag vet inte vad MM's framtida planer för director är, men man kan ju tänka sig att dom på sikt kommer fasa ut lingo kanske?

1
Bevaka tråden