Projektor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-08 09:15

Tänkte höra mig för om någon kan rekommendera en bra projektor. Den bör inte kosta mer än 15000:– exkl moms.
XGA-upplösning, helst inte hårtorksvolym på fläkten, och antingen möjligheten att projicera "från sidan" alternativt på 10-12 meters avstånd med möjlighet att "krympa" bilden till ca 3 m bredd.

Vet nån en projektor som skulle kunna uppfylla mina krav? Det är en djungel där ute känns det som...

Philips har en ett par modeller för ungefär de pengarna som är gymt tysta. SU2 tror jag en av dem hette. Den är iofs bara SVGA men det finns även en XGA-modell som kostar några tusen till som är lika tyst.

beror ju helt på vad du ska ha den till... dvd-filmer hemma på kvällen eller jobbproj i dagsljus är ju två väsenskilda ändar av ett jättespektrum...
Jag har en Panasonic AE300, en briljant 16:9-proj men för hemmabruk. På jobbet bryr jag mig sällan om vad det är för skit jag får med mig.

Panasonic har kommit med en 500 - ersättare till 300an. 300an har gått ner i pris till 13 000 typ. Vad jag har hört är att 300an var bäst bang-for-buck tidigare. + den är tyst. 500an är bättre i "dataläge" och marginellt tystare.

jag kommer nog köpa en 500 själv...

jag ska ev. också byta till AE500, har ju haft både AE100 och 300 tidigare... börjar inse att projar är som bilar, de räcker egentligen i flera år men man vill byta ändå... Tyvärr är AE500 behäftad med vissa fabrikationsfel, den har varit återkallad till producentled i Japan två gånger pga vertical banding och annat. Men det innebär väl bara att den ska vara tilltajtad när det väl kommer till Sverige i februari.

kan AE500 projicera "från sidan"? det hade varit smidigt...

nej, det är rakt-framifrån som gäller (och nån bildförsämrande keystone vill man ju inte använda heller).

1
Bevaka tråden