Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är livsstil?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-01-07 13:31

Är det bara jag som inte hittar det forumet? Jag hoppas att det inte är permanent borttaget...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-07 13:33

Läs den här tråden den förklarar en del.

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=37170

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-07 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
http://99forum.com/

Du svarade inte på frågan...

Får hoppas livsstil kommer tillbaka ASAP..
Annars blir det till att byta startsida till Hard Mac Café.. :/
Även om jag mest läser i dom Mac-relaterade forumen på 99mac så är livsstil bra avkoppling från allt Macande..

Senast redigerat 2004-01-07 16:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Även om jag mest läser i dom Mac-relaterade forumen på 99mac så är livsstil bra avkoppling från allt Macande..

Om du vill koppla av från allt Macande är det väl ikanske dé att besöka en inte fullt så Mac-relaterad sida?

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-07 16:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Om du vill koppla av från allt Macande är det väl ikanske dé att besöka en inte fullt så Mac-relaterad sida?

Ciryon

Nee, måste ju ha lite koll

Kan ju säga att jag inte hade märkt att livsstil försvann om det inte varit för tråden som det länkas till i inlägg två.

  • Medlem
  • 2004-01-07 20:46

nä, men du har ju inte ens märkt att julen är slut! Skäggis!

Hardmaccafé verkar trevligt…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 11:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
...så är livsstil bra avkoppling från allt Macande..

Stänga av datorn och vara med vänner? Prova, det slår allt.

Livsstil är äntligen borta!

Förhoppningsvis minskar nu antalet nonsensinlägg i andra fora också. De som alltid måste säga nåt utan att ha något att säga gör det kanske på annan sajt.

  • Medlem
  • 2004-01-08 12:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Ejeklint
Livsstil är äntligen borta!

Förhoppningsvis minskar nu antalet nonsensinlägg i andra fora också. De som alltid måste säga nåt utan att ha något att säga gör det kanske på annan sajt.

livsstil var ju bara att undvika om man inte ville veta av det. Varför "äntligen"?

Ang nonsensinläggen tror jag tvärtom att det kan bli fler nu när man inte kan skriva dem i livsstil.
Synd att kasta ut barnet med badvattnet.

Fattar inte denna negativa inställning till Livsstil.

Det är ju bara till att låta bli att läsa det om man finner det psykiskt, moraliskt eller fysiskt påfrestande. Snarare får man känslan av att de som är negativa inte kunde hålla fingrarna borta, utan tvingades kapitulera inför sin egen svarta djävulska nyfikenhet och sedan av samvetskval tvingades till plågsam botgöring!

//S.

Livsstil är ju inte ens med i "Dagens aktiva diskussioner", så det är enkelt att undvika om man vill. Däremot tycker jag det syns små tendenser till att de mer innehållslösa inläggen letar sig in i andra trådar. (Inte säker på den saken dock.) Det kan ju även hända att man postar lite fler vettiga inlägg nu när man inte kan posta nonsens lika enkelt.:)

  • Medlem
  • 2004-01-08 14:37

Äsch låt 99 slippa livsstil då da'.
Men det kommer snart att smyga in sig mer och mer små ilägg som inte alls är macrelaterat och trådar kommer spåra ur.
Livsstil i den utformningen som det var förut tycker jag var utmärkt ingen behövde varke se eller läsa i den om dom inte själva aktivt sökte upp den.
Nej nu kan anti liv folket ha ett sterilare fora vi som vill ha lite av varje kan växla mellan 99 och HMC eller liknande... för nyheter verkar MacFeber vara utmärkt..... man kan väl vara lite överallt och trivas

  • Medlem
  • 2004-01-08 14:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
[Bnär man inte kan posta nonsens lika enkelt.:) [/B]

snygg ny avatar men vad konstiga horn du fått:D
Det där fick jag väl inte skriva på 99 längre???;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
nä, men du har ju inte ens märkt att julen är slut! Skäggis!

Julen slutar tjugondag knut. Basta.

  • Medlem
  • 2004-01-08 15:03

Detta har blivit en typisk livsstilstråd. Slutsats: Livsstil behövs.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-08 16:32

Saker och ting blir ju vad man gör det till. Eller hur?

  • Medlem
  • 2004-01-08 17:30

Just det. Och för att undvika att folk gör andra trådar till livsstilsrådar är det bra om man kan "livsstila" i Livsstil.

  • Medlem
  • 2004-01-08 18:12

Men Livsstil eller liknande är väl inte permanent borttaget. Siten ska ju göras om. Får hoppas att något som Livsstil dyker upp igen då. Livsstil har ju varit 99macs clou! :):):)

Jag föreslår att alla som vill ha Livsstil använder den här tråden för att diskutera alldagliga icke-mac-relaterade saker.

(:))

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-01-08 20:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag föreslår att alla som vill ha Livsstil använder den här tråden för att diskutera alldagliga icke-mac-relaterade saker.

(:))

Ciryon

Som t.ex att det är jäkligt kallt ute idag…

  • Medlem
  • 2004-01-08 21:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Som t.ex att det är jäkligt kallt ute idag…

Va! vad säger du idag är det ju ovanligt varmt och snön smälter bort ju!!:eek:

(edit stavfel)

  • Medlem
  • 2004-01-08 23:31

Utan Livsstil så kommer det att bli som förut, att det snackas "Livsstil" lite här och var i trådarna...

  • Medlem
  • 2004-01-08 23:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Ejeklint
Livsstil är äntligen borta!

Förhoppningsvis minskar nu antalet nonsensinlägg i andra fora också. De som alltid måste säga nåt utan att ha något att säga gör det kanske på annan sajt.

In your dreams:rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-01-08 23:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Men Livsstil eller liknande är väl inte permanent borttaget. Siten ska ju göras om. Får hoppas att något som Livsstil dyker upp igen då. Livsstil har ju varit 99macs clou! :):):)

Hoppas inte för mycket. Mac-talibanerna är starka och välorganiserade.

  • Medlem
  • 2004-01-08 23:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av maco
Va! vad säger du idag är det ju ovanligt varmt och snön smälter bort ju!!:eek:

(edit stavfel)

Jo, men det är fortfarande råkallt!:(

Åh, nej! Ett så dumt inlägg. Nu blir jag nog tagen i örat!:(

  • Medlem
  • 2004-01-08 23:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Hoppas inte för mycket. Mac-talibanerna är starka och välorganiserade.

Jaså!? Jag trodde att det var vi som var mac-talibanerna!:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Utan Livsstil så kommer det att bli som förut, att det snackas "Livsstil" lite här och var i trådarna...

Eller så kan man hoppas att på att folk följer reglerna för 99mac och inte ordbajsar massor med nonsens överallt.
När de tre värsta nu har försvunnit så kanske man kan hoppas på att inläggen återigen återspeglar snittåldern härinne.

Bevaka tråden