Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm OS 6 info

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 13:13

PalmSource släppte igår version 6 av Palm OS till sina partners. Det verkar inte ha blivit någon större nyhet. Är det något som hittat mer info om nya versionen? Förra året kunde man läsa att skillnaden att mellan version 5 och 6 skulle vara som att gå från DOS till Windows.

  • Medlem
  • Ale
  • 2004-01-08 17:47

Skillnaderna kommer säkert vara stora, i alla fall bland det du inte ser. Hur mycket de vågar ändra gränssnittet vet jag inte.
Tidig information säger ju att OS 6 bland annat får multitasking, multimedia från BeOS, fokus på säkerhet och trådlös kommunikation och framför allt möjlighet för programmerarna att använda ARM anpassad kod och inte bara armlets så jag tror nog det blir stora skillnader.
Vi får se i början av februari när programutvecklarna får se det. Nu är det ju bara de företag som har köpt licens (och kanske några till) som har tillgång till det nya operativsystemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 20:54

Palm har sagt att de söker tillverkare som vill göra maskiner med större skärm och tangentbord. Det och en bra renderingsmotor för att skala presentationen upp och ned hoppas jag på!

1
Bevaka tråden