Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage och Spray

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 12:56

Hej!
Har abonnerat på Sprayupkoppling. Internetsidan fungerar. Mailfunktionen via Entourage är tvärstopp. Jag har kollat alla uppgifter ett antal gånger men kommer inte in på deras smpt-server.(Lösenordsfel trots korrekt lösen). Har någon annan träffat på liknande fel?

StenÅke

Jepp. Samma fel med Outlook 5 och OS 9... Suck.

Tips?

J.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 15:47

Ja du!

Vad skall vi göra. Det verkar finnas många orakel på 99mac men ibland verkar de tämmeligen ointresserade för våra småproblem. Vad säger du?

Sten-Åke

Vissa leverantörer har ett krypteringsskydd för lösenord via POP vilket motsvaras av en kryssruta under avancerade inställningar för kontot. Har du kollat om APOP skall vara på eller av?

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 17:48

Hej!

Det enda som krävs, enllgt Spray, är att kryssa i att SMTP servern kräver verifiering. Denna ruta är ikryssad och Spray säger att allt är rätt. Ändock funkar det inte.
Det enda som går att kryssa i är att POP-servicen skall kräva säker anslutning. Är det denna ruta? Men det är SMTP som krånglar.

Sten-Åke

Sten-Åke

Om du kollar mail först och sedan skickar (inom tex 30 sekunder), fungerar det då? (Detta beteende får man av Outlook och Entourage som trots dessa inställningar startar två parallella förfrågningar - en för verifiering, en för skicka mail och en för ta emot mail. Men eftersom verifieringsprocessen tar lite längre tid än den andra så får man ett felmeddelande om att man inte kan skicka eller ta emot mail.

/Ola

  • Medlem
  • 2004-01-07 19:44

vad säger supporten?

(Jag menar inte att vara spydig, utan jag undrar uppriktgt hur de förklarar det, eller om de skjuter det ifrån sig under förevänding att det rör en mac. )

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 21:52

Jo de säger att det ser OK ut. Men när jag frågade tidigare idag hajade han till när jag nämnde Entourage, ungefär som om jag nämnde ngt obekvämt. Jag prenumererar på Internetservicen eftersom den verkar skapligt billig. Men fungerar inte mailet får man väl överväga att ifrågasätta Spray. Eller hur?

Nja...

POP ---- SMTP

Det finns en knapp under dina SMTP inställningar också. Välj den - Kryssa i den tredje rutan.

1
Bevaka tråden